Lacerta agilis upptäcker sitt nya terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

11
18
jacobejkpg:

Rosenlukas skrev:

De blir ganska mycket mindre, mellan 20-30cm beroende på lokalitet. Desto längre norrut desto mindre till storleken :)

Åhfan! Gulligt haha :D Timon här hemma har börjat växa till sig rejält alltså, säkert upp mot 50 med svansen nu :) 

1159
626
Temla:
Va kul att se hela terrariet! Ser ut som ett foto taget direkt från naturen. :) 

8
1
Annikabn:
Håller med, superfint terrarium (och ödlor såklart). Kan du inte berätta lite kort hur du skapade den fina miljön i terrariet? Ser väldigt naturligt ut. 

175
228
Rosenlukas:
Annikabn skrev:
Håller med, superfint terrarium (och ödlor såklart). Kan du inte berätta lite kort hur du skapade den fina miljön i terrariet? Ser väldigt naturligt ut. 

Jag har samlat precis allting i terrariet ifrån naturen. Bottenmaterialet är en blandning av lera/sand och jord längst ner för att de ska kunna gräva sig ner till lite fuktigare. Under stenhögen gjorde jag även en liten fuktgrotta med mossa och jord som jag kan hålla fuktig genom att spraya vatten genom mellanrummen mellan stenarna. Växterna är olika ljungväxter, gräs och en maskrosplanta :) 

8
1
Annikabn:
Rosenlukas skrev:

Jag har samlat precis allting i terrariet ifrån naturen. Bottenmaterialet är en blandning av lera/sand och jord längst ner för att de ska kunna gräva sig ner till lite fuktigare. Under stenhögen gjorde jag även en liten fuktgrotta med mossa och jord som jag kan hålla fuktig genom att spraya vatten genom mellanrummen mellan stenarna. Växterna är olika ljungväxter, gräs och en maskrosplanta :) 

Superfint! Bra jobbat :)

175
228
Rosenlukas:
Annikabn skrev:

Superfint! Bra jobbat :)

Tack! :D

141
35
GeckoLover99:
Superfina ödlor! Riktigt alerta och nyfikna verkar det som ;)

175
228
Rosenlukas:
GeckoLover99 skrev:
Superfina ödlor! Riktigt alerta och nyfikna verkar det som ;)

Ja verkligen! Händer alltid något i terrat

175
228
Rosenlukas:
 Här kommer lite fler bilder på dem :) 

175
228
Rosenlukas:
I veckan fick jag hem ett 90x45x45 exo terra som jag inte hade tänkt använda förrens de vuxit till sig lite, men var ute i skogen och hittade massa fin inredning så slutade med att de fick flytta in endå.
Här kommer lite bilder på hur det nya terrariet ser ut.

Bilder på platserna där jag samlat substrat, inredning och städarinsekter.

''The basic layout''

Substrat och mer inredning

Färdigt ;-D

Ödlorna verkar nöjda med platsen och allt nytt att utforska. Det enda jag skulle vilja göra annorlunda är att fylla på med substrat enda upp till listen, men det får vänta tills nästa ommöblering.

Här kommer en liten video på dem också ;-) ursäkta den skakiga filmingen...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild