Fuktspärr....

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

342
183
DannyF:
gick i samma funderingar som du för ett och ett halvt år sen. ja har ju 280 liter vatten i mitt akvarium-terrarium (paludarium)
men skulle råda dig att använda samma fuktspärr, jag använde epotex akvarielack. visst lite dyrare än tex båtlack o allat annat som finns, men det är till 100% vattentätt samt helt fritt från gifter.

tråkigt om du använder ett billigare alternativ som inte är 100% säkerhet att du får tätt och vatten/fukt tar sig in i plyfan och materialet ruttnar. akvarielacken är garanterat lättare att använda jämfört med damm/gummidukar, bara måla på och vänta en vecka sen är det klart.

mitt paludarium är 150x120x60cm stort och det kostade mig 800kr i akvarielack, MEN då är mitt målat med 3 lager eftersom att hela bottendelen är akvarium, men även terrariedelen är målad riktigt noga.
i ditt fall räcker det säkert med 1 lr 2 lager. ett lager går att få fuktsäkert om du är noga, men två är att föredra om det kommer duschas/sprayas direkt på väggarna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild