Nybörjarfrågor om pilgiftgrodor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Tack Fredrik 85! Jag har mycket frågor som jag har glömt skriva men här kommer en: Finns det fler möjliga äggläggningsplatser för utom bromelia-växter?

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Inte för att vara dum men hur länge lever en pilgiftgroda?

49
51
jsl:
En groda kan leva i upp till 20 år.

Andra nybörjararter är tex Phyllobates terribilis, Phyllobates vittatus, Dendrobates truncatus

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Jag visste redan ålder på dendrobates azures (som lever i ca 8 år) och dendrobates lecumelas (som lever ca 20 år), men hur länge lever phyllobates-arterna?

90
38
Fredrik85:
EmanuelKarl skrev:
Tack Fredrik 85! Jag har mycket frågor som jag har glömt skriva men här kommer en: Finns det fler möjliga äggläggningsplatser för utom bromelia-växter?

De större arterna lägger gärna ägg under kokos-hyddor på plana ytor, typ en petriskål. De mindre arterna gillar filmburkar.

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Ok.

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Jag har tänkt på detta jag har lärt mig av er alla och tack för denna information, men när jag tänker äfter så tror jag inte att pilgiftgrodor passar mig. Då kanske ni undrar varför jag inte tror att pilgiftgrodor passar mig men då är svaret på denna fråga att: jag vill inte ha så många olika foderdjurs-odlingar. Men jag hoppas verkligen att denna tråd kan hjälpa någon annan som funderar på att skaffa pilgiftgrodor. Jaja, jag får skaffa mig något annat till mitt terrarium, typ en gecko (inte ögonfransgecko då jag redan har en) eller något annat kul.
Växelvarma hälsningar Emanuel.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild