Vad har ni för djur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Vore kul att veta vad för djur alla har för tillfället. Och vad ni planerar på att skaffa i framtiden.
Jag kan väl ta och börja;
Jag har 7st Bombina orientalis, Klockgrodor. Håller på att sätta upp lite terrarium, och ska skaffa en del trädlevande grodor. Mjölkgrodor och korallfingergrodor är förmodligen det som kommer bosätta sig i terrariumen jag håller på med.

Edit:
Har nu utökat grodkollektivet, och har nu även 4 mjölkgrodor och 3 korallfingergrodor. Men fler lär det bli!

356
177
krypet:
Jag har massvis av ryggradslösa terrariedjur - vandrande pinnar, skalbaggar, millipeder, kackerlackor, bönsyrsor och snäckor. Dessutom akvarer, höns, katter och gerbiler (fast de är min dotters).
För illfäller försöker jag låta bli att skaffa nya arter, jag ska lära mig dem jag har lite bättre först. Jag vet att det inte kommer att bli så, men jag kan ju försöka...

40
3
sandiz:
jag har just nu två katter, en majsorm, en kameleont och så foder djuren syrsor och mjölmaskar :)

366
157
Linus:
Åh, jag lyckas aldrig få grodor att överleva.. Har försökt med en 0.1 Hyla cinerea och en 0.0.1 Ceratophrys ornata, men båda dog efter bara något halvår. Sen dess är det helstopp på grodor för min del! Otroligt fina och fascinerande djur, dock!
Jag har:
1.0 Chromatopelma cyaneopubescens (en fågelspindel som saknar populärnamn)
1.0 Morelia spilota cheynei (djungelrutpyton)
1.1 Gongylophis colubrinus (kenyansk sandboa)
0.0.1 Teratolepis fasciata (vipergecko)
och så kommer det förmodligen något tillskott på Expo syd senare i år! Förhoppningsvis blir det någon liten orm, eller kanske en Pogona henrylawsoni (dvärgskäggagam) :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
En liten dvärgskäggis låter inte helt fel faktiskt :)

1
0
Cornsnake:
1.1 Boa constrictor imperator

3
0
mmorot:
En majsorm
Tre vuxna marsvin och fyra babies.
13 kaniner
En katt.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:
oj   orkar inte skriva allt

5
0
Wolf:
Detta har jag:
1.1 Dumerilis Boa
1.3 Sonoran Desert Boa (het leopard och Hypo)
1.1 Rosen Boa
1.1 Sandboa (Axanthic)
1.1 Candy Cane

366
157
Linus:
Åh, axantiska sandboor är så otroligt fina!!!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild