Jag undrar om buffalo worms

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
GeckoLover99 skrev:

Ja absolut, dem har jag heller aldrig hört om så det kunde ju vara intressant att studera också, sålänge dem inte rymmer bara ;) 
men det stod längre ner på sidan i länken att vissa ödlor blivit sjuka efter att ha ätit baggar, är det något jag bör vara försiktigt med då? 

Jag har inte hittat exakt vad det innebär eller sanningshalten det kan ju vara så att de matat med bara baggarna, oftast brukar ju inte några enstaka innebära problem utan är först när det blir en mängd av det.
Men jag hade försökt undvika baggar men jag hade inte fått panik om någon enstaka råkar komma med.

Jag har aldrig sett någon klättra på sidorna i backen så de är rymningssäkra. Tror inte ens de är intresserade av att komma ut heller :-P
De är lite av min kompost.

141
35
GeckoLover99:
Hoggaforfan skrev:

Jag har inte hittat exakt vad det innebär eller sanningshalten det kan ju vara så att de matat med bara baggarna, oftast brukar ju inte några enstaka innebära problem utan är först när det blir en mängd av det.
Men jag hade försökt undvika baggar men jag hade inte fått panik om någon enstaka råkar komma med.

Jag har aldrig sett någon klättra på sidorna i backen så de är rymningssäkra. Tror inte ens de är intresserade av att komma ut heller :-P
De är lite av min kompost.

Okej, någon aning om det finns små partier att köpa och prova om dem gillar det? Kanske lite onödigt med en större mängd om det skulle visa sig att dem inte vill ha med dem att göra:)

2966
1648
Hoggaforfan:
Du kan få köpa av mig :-)
Har inte sett dem till salu i Sverige, min startkultur kom från UK.
50:- för en startkultur, låter det ok? 

141
35
GeckoLover99:
Hoggaforfan skrev:
Du kan få köpa av mig :-)
Har inte sett dem till salu i Sverige, min startkultur kom från UK.
50:- för en startkultur, låter det ok? 

Hade nog mer tänkt se om det isf gick att skicka kanske tio bara som start, då går dem även att skicka med vanligt brev. Skulle du kanske kunna tänka dig det? Vore jättesnällt!

2966
1648
Hoggaforfan:
hehe kan jag väl :-)
Skicka adress i PM så löser vi det

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Hoggaforfan skrev:
Kent har en del spännande saker i sina gömmor. :-)

Jag har peanut beetles: www.dendroboard.com/forum/food-feeding/246961-how-culture-peanut-beetles.html
Kan det vara av intresse? Är ungefär samma storlek som buffalo.
Lite gryn som bottensubstrat och in med lite grönsaker då och då räcker.

Har du bottensubstrat då eller ej?

Jag har vegitariskt kycklingfoder som bottensubstrat. Dubiorna växer snabbar om de slipper trängas i  matskålen. Buffalon förökar sig också bra i kolonin men jag tror de blir fler om de får en egen burk.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild