Jag undrar om buffalo worms

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

141
35
GeckoLover99:
Hej, jag undrar om någon skulle kunna komma med lite kort information om buffalo worms?
Jag har hört så många olika beskrivningar i hur storna dem är, någon säger att dem blir stora som sophobas larver och någon att dem förblir pyttesmå, någon som har odlat på dem eller liknande som vet hur det ligger till?
Sen undrar jag även hur dem gör sig som "godis", eller hur man nu kan säga, till några små ödlor?
Tack på förhand :)

2966
1648
Hoggaforfan:
De är mindre än mjölmask, säg halva storleken, och väldigt aktiva.
Tyvärr ingen aning om näringsvärdet eller hur man odlar dem då vi köpt in våra. Men som godis fungerar de garanterat om de inte är för små.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
De har sama näringsvärde som mjölmask men är mer lättsmälta. De funkar också bra som renhållare i odlingar med dubior.

141
35
GeckoLover99:
Hoggaforfan skrev:
De är mindre än mjölmask, säg halva storleken, och väldigt aktiva.
Tyvärr ingen aning om näringsvärdet eller hur man odlar dem då vi köpt in våra. Men som godis fungerar de garanterat om de inte är för små.

Fredrik89 skrev:
De har sama näringsvärde som mjölmask men är mer lättsmälta. De funkar också bra som renhållare i odlingar med dubior.

Någon aning om vart man kan få tag på sånna? Hittar ingen som har och det är viktigt att dem är så små så mjölmask fungerar tyvärr inte :/

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
GeckoLover99 skrev:

Någon aning om vart man kan få tag på sånna? Hittar ingen som har och det är viktigt att dem är så små så mjölmask fungerar tyvärr inte :/

Jag har en del i mina dubia kolonier (inga deciliter).  Annars så har reptilgrottan. Vad ska äta dem?

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

GeckoLover99 skrev:

finns på reptilgrottan.se

141
35
GeckoLover99:
Jaha, ja nej det är tre crested juveniler som kommer få typ en var en gång varje till varannan veckan så det behövs ju inte mycket, har bara haft så svårt att hitta några alls
Fredrik89 skrev:

Jag har en del i mina dubia kolonier (inga deciliter).  Annars så har reptilgrottan. Vad ska äta dem?

141
35
GeckoLover99:
kent skrev:

finns på reptilgrottan.se

Jag beställde precis syrsor och hängmatta av er, tänkte inte på att kolla andra slags foder då jag hade för mig att ni bara hade mjölmask eller sophobas :(

2966
1648
Hoggaforfan:
Kent har en del spännande saker i sina gömmor. :-)

Jag har peanut beetles: www.dendroboard.com/forum/food-feeding/246961-how-culture-peanut-beetles.html
Kan det vara av intresse? Är ungefär samma storlek som buffalo.
Lite gryn som bottensubstrat och in med lite grönsaker då och då räcker.

Fredrik89 skrev:

Har du bottensubstrat då eller ej?

141
35
GeckoLover99:
Hoggaforfan skrev:
Kent har en del spännande saker i sina gömmor. :-)

Jag har peanut beetles: www.dendroboard.com/forum/food-feeding/246961-how-culture-peanut-beetles.html
Kan det vara av intresse? Är ungefär samma storlek som buffalo.
Lite gryn som bottensubstrat och in med lite grönsaker då och då räcker.

Har du bottensubstrat då eller ej?

Ja absolut, dem har jag heller aldrig hört om så det kunde ju vara intressant att studera också, sålänge dem inte rymmer bara ;) 
men det stod längre ner på sidan i länken att vissa ödlor blivit sjuka efter att ha ätit baggar, är det något jag bör vara försiktigt med då? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild