Morelia viridis, juvenilterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

36
41
Lnap83:
Humi skrev:

Påstå att en reptil trivs i fångenskap är skitsnack.

Har inte påstått det heller maestro!

230
185
Humi:
Lnap83 skrev:

Har inte påstått det heller maestro!

Påstår inte att du hade det heller :>

14
2
johanw87:
David skrev:
Jo hammarplast är nog det enklaste. Men varför göra det enkelt för sig:)
Hur löste du värmen i hammarplast? Bör man ha värmen ovanifrån eller från sidan hellre än under?

Jag körde med en värneslinga ned en dimmer på sen drog ja i en thermostat från ett hål i locket , simpelt men efektift , sen kan du ju köra med något schysstare när dom är större ! 

63
135
Ghost:
Jag har värmeslinga med termostat genom ena röret som ormen hänger på som går genom burken. Funkar kanon!

496
213
David:
Pinsamt att denna tråd snart är 1 år gammal och fortfarande har ingen gtp flyttat in...:) har haft fullt upp med utbyggnad/renovering av huset. 
Men nu börjar det rätta till sig så i år får jag göra slag i saken.

I början blir det kanske en liten hammarplastlåda. Sen tänkte jag använda ett 60x45x60 exo terra om jag får tag i ett begagnat.

496
213
David:
Vad har vi för duktiga seriösa gtp uppfödare i Sverige?
Patric willhelmsson/ nordic exotiska känner jag till men han satsar mycket på designer morphs vilket inte är det jag är ute efter.

157
376
curtus:
Det var ju skoj att jag blev omnämnd. Det är mest designers men inte bara för min del, hoppas på att få lite biak ungar i år också men troligen kommer inget säljas detta år.

Daniel Reutfors borde du prata med och se om han har något på gång.
Ola som annonserar här på terrariedjur känner jag inte personligen men vad jag hört så har han fina djur och han har ju hållt på länge.
Sen Oscar Andersson utanför Norrköping har ett par jättefina ungar kvar från 2016 och kanske även han kan få fler ungar i år.

Är det något speciellt du är ute efter så kan jag säkert hjälpa dig. Bara att skicka ett PM eller maila via hemsidan.

Mvh Patric

496
213
David:
Nu är det klart att det blir grön trädpyton, 2 st för säkerhets skull:)
Kommer hämta dem nästa vecka. 
De kommer bo i plastlåda första tiden men med tanke på att detta är fjolårsungar så har de redan växt en del så jag vill ju ordna terrarier till dem hyfsat snabbt.
Första tanken var ett par exo terra 60x45x60 eller så men då jag inte riktigt hittar vad jag söker på begagnatmarknaden funderar jag på att bygga själv.
 Hur löser man värmen i staplingsbara formplyfaburkar som är lite mindre, typ de måtten jag skrev ovan? Då blir värmepaneler för stora.
Eller ska jag bygga större direkt? 

83
68
LennieN:
Tjenare! Det finns värmepaneler till mindre terrarier på Lanzo Herp Cages i Tyskland, www.lanzo-herp.de/Heizung

Heatpanel A
20x30cm
15W
54,00 €

Har själv en sådan i ett Exo Terra 45x45x45 och det funkar skitbra.

Ang. storleken på terrarie så beror det helt och hållet på hur stora dina ormar är. Är dom bara lite över året så är det måttet lite för stort (du kan använda det måttet om du lägger in en hel del skydd utav växter och annat som ormen kan känna sig säker bakom), är dom mellan 1,5 - 2 år funkar det med det måttet du skrev eller 60x60x60. Men allt beror på hur stora dom är.

496
213
David:
Tack för tipset. De är kläckta i april, så inte ett år än. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild