Pilgiftsgrodor Epidobates tricolor "antony" info?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

okej ja efter som terrariet kommer stå i vardagsrummet så vill man ju inte ha ett konstant oväsen. Men är det lite på morgon och kväll gör det ju inte så mycket :) 

Ja den harten är riktigt fin, lite mer färgglad också. Får se vad gumman säger, vi pratade just om Epidobates för att dom fanns här på butiken, men man kan ju göra i ordning burken så länge och sen bestämma sig för dom vill väl ha det i stortsett lika i miljö och temp osv, så när vi hittat en art göra fin ljusteringar för just den arten  

90
38
Fredrik85:

Det är alltid bra att låta terrariet gå in sig lite innan man skaffar invånare för att låta plantor och microfauna etablera sig i lugn och ro, så det låter som en bra plan.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

ja det är så jag tycker också, verkar knöligt med att bygga ett snyggt välfungerande grodterrarium, men jag sitter och läser för fullt. Hade tänkt ha hygrolon på en bakgrund, är det nått du testat?

356
177
krypet:

Läs på mycket! Det finns hur mycket som helst att lära sig om dessa små juveler. Jag har inga själv, men eftersom jag allmänt vill lära mig mer om djur läser jag ganska mycket på pilgift.se

Det brukar ordnas groddagar ett par gånger om året, och då är det köp- och säljmarknad med. Nästa groddag är i mars i Gränna.

Jag vet att det desssutom är viktigt att vara duktig på att föda upp mat till dem, och att det är smart att lära sig det ordentligt i god tid innan man skaffar grodorna. Det betyder i och för sig att du får föda upp foderdjur som du kanske får slänga, men det är nog inget att välja på. Man måste kunna få fram stora mängder smått levande foder till dessa underbara grodor. Det måste du ha koll på innan du skaffar dem.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

jag har precis läst om det, så jag är väl medveten om att det behövs en hel del.  Tänkte köra bananflugor och hoppstjärtar

356
177
krypet:

Ja, jag såg att du läste på för fullt. Lycka till i jakten på foderdjur nu. Det finns ett gammalt nummer av Svenska dendrobatidsällskapets tidning Pilgiftaren som hade foderdjur som tema. Den kan det nog vara idé att leta efter. Jag tror att det finns ex kvar att köpa från föreningen.

90
38
Fredrik85:

Krypets råd är kanon! Maten är väldigt viktig. Ingen mat, inga grodor.

Har man bara ett terrrarium så får man oftast kasta foderdjur. Kastar kulturer utav bananflugor typ konstant eftersom jag inte hinner göra av med dom.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

vi hade nog tänkt oss två burkar, men vet inte säkert  än. Är i planeringsstadiet just nu med det blir nog att köpa lite grejer på mässan 

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

du kan nog hitta billigare grodor med på mässan.

dom grodorna på Djurmagazinet kommer från Rättviks naturbruksgymnasium

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Okej ja jag har inte tänkt köpa riktigt än, ska försöka hitta några begagnade terrarium först lite billigt och så hade jag tänkt köpa hygrolon när jag har råd :) Så blir nog kanske grodor nästa mässa man ska på 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild