Stor terrariemöbel i nya huset.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14

5384
4125
Tropfrog:
Jag ser en påskögubbe som räcker ut tungan till höger. Är det bara jag som har en skruvad fantasi?

Coolt i vilket fall. Jag lyckades ju själv forma min bakgrund som skriket gubben omedvetet.

MVH
Magnus

378
340
Silvetaz:
Tropfrog skrev:
Jag ser en påskögubbe som räcker ut tungan till höger. Är det bara jag som har en skruvad fantasi?

Coolt i vilket fall. Jag lyckades ju själv forma min bakgrund som skriket gubben omedvetet.

MVH
Magnus

Du är inte ensam om din skruvade fantasi men däremot kan jag för mitt liv inte se nån påskögubbe :P

378
340
Silvetaz:
Lite till har hänt, har provat fylla dammen med vatten vilket höll tätt utomordentligt,

Har även provat regnsystemet som funkar och vattenfallet funkar även det.

Här kommer en snabb film på spektaklet, små läckor vid slangkopplingarna från pvc rören så det ska köpas lin till imorgon för att täta de två.

Nu saknas då alltså bara Glas och falskbotten sen är vi live.

378
340
Silvetaz:

Sådär, nu har jag kört golvplattor som avrinning. hade först tänka köra både lecakulor och sen golvplattorna men de har en luftspalt på 7mm vilket borde räcka med tanke på att jag har konstant avrinning.

Nu funderar jag på hur jag snyggast fäster markduken runtomkring, borde inte vulktejp fungera bra eller kan det vara giftigt för djuren?

Andra tips och ideer mottages gärna.

129
114
kekke:
Blir snyggt det där! Dock tycker jag att markduk är lite för tät och släppper inte igenom vatten bra nog. 

378
340
Silvetaz:
kekke skrev:
Blir snyggt det där! Dock tycker jag att markduk är lite för tät och släppper inte igenom vatten bra nog. 

Jo jag märkte det, den släppte inte igenom en droppe så det är borttaget, ska titta på andra dukar som släpper igenom vatten imorgon och även köpa butyltejp, klästa lite om det och står ogiftigt så jag chansar :)

129
114
kekke:
Silvetaz skrev:

Jo jag märkte det, den släppte inte igenom en droppe så det är borttaget, ska titta på andra dukar som släpper igenom vatten imorgon och även köpa butyltejp, klästa lite om det och står ogiftigt så jag chansar :)

Fiberduk för odling, tunn men med två lager tycker jag att det funkar bra.

378
340
Silvetaz:
kekke skrev:

Fiberduk för odling, tunn men med två lager tycker jag att det funkar bra.

Det ska jag kolla upp idag, tack för tipset. Men vad tror du om att fästa med antingen butyltape eller silikonrand?

129
114
kekke:
Silvetaz skrev:

Det ska jag kolla upp idag, tack för tipset. Men vad tror du om att fästa med antingen butyltape eller silikonrand?

Jag har bara fäst min med några bitar frystejp, sen håller substratet det på plats. Har dock inga grävande djur. 

378
340
Silvetaz:
kekke skrev:

Jag har bara fäst min med några bitar frystejp, sen håller substratet det på plats. Har dock inga grävande djur. 

Provar något liknande, köpte vävtejp super på jula som ska vara 100% vattenfast. satt det runt alla kanter vilket borde hålla hoppsjtärtar och gråsuggor ute, ja även ormen då :)

Nu har jag fått in lite mer grenar så det börjar se levande ut, hoppas kunna ta mig till södertälje den 25e så jag kan köpa en flock levande växter i olika format.

Vattenfallet har varit igång i ett dygn nu, inte en läcka.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 14
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild