Intervju!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

379
399
Mr_B:
Bra fortsätt göra en höna av en fjäder, simma lugnt nu. Var inte alls meningen att vara nyfiken eller uppröra folk. Inte konstigt att forum dör när man inte får informationssöka utan att folk ska blåsa upp saker till värsta grejen. SORGLIGT!

417
249
KANDARBA:
benny69 skrev:

..

Okej men om nu han/hon är intresserad av en som är under 18. Så kan du annars be honom komma hit så finns det säkert någon eller några som kan tänka sig ställa upp ^^ 

Ska bli intressant att läsa artikeln senare ^^

194
165
JoakimLundgren:
NickeJ89 skrev:

Håller med dig.
Kan inte förstå att folk ens tar upp sådana här saker.
Nu vill dom ha en pojke (egentligen inte ens ett krav) som är under 18 år för en intervju om reptiler. Skall då tex en 37-årig kvinna som har pälsdjur, bli kränkt eller känna sig utanför eftersom dom just denna gången ville ha det så?

Man blir f*n mörkrädd vad folk hittar på nu för tiden. Nu skall man tillexempel förbjuda all filmvisning på en förskola i Malmö efter att ett barn har blivit rädd för en Alfons Åberg-film. Läste i en artikel om detta att den filmen förmodligen har setts av miljontals barn. Men eftersom ETT enda barn fick lite mardrömmar om den (något som alla barn har om något) som beslutar man därför att helt sluta visa ALL sort film. Obegripligt!

Jag tror att du har missförstått Mr_Bs inlägg lite. Jag tolkade hans inlägg som genrellt kritiskt mot vinklad journalistik och att han misstänkte att artikelns vinkel redan är bestämd, därav att journalisten söker efter en intervjuperson som passar in konceptet för artikelns vinkel. Handlar inte om folk som blir kränkta.

55
25
benny69:
Givetvis har både jag och den tilltänkta intervjupersonen tänkt att ställa kravet på genomläsning innan artikeln publiceras. 
Nu söktes en kille under 18. Varför andra, som ej uppfyller kriterierna, svarar är för mig en gåta. Varför skulle vi inte ta varje chans att sprida kunskap om vår hobby? 

196
268
NickeJ89:
JoakimLundgren skrev:

Jag tror att du har missförstått Mr_Bs inlägg lite. Jag tolkade hans inlägg som genrellt kritiskt mot vinklad journalistik och att han misstänkte att artikelns vinkel redan är bestämd, därav att journalisten söker efter en intervjuperson som passar in konceptet för artikelns vinkel. Handlar inte om folk som blir kränkta.

Detta var egentligen inget svar direkt till Mr_B.
Var mer generellt.

379
399
Mr_B:

benny69 skrev:
Givetvis har både jag och den tilltänkta intervjupersonen tänkt att ställa kravet på genomläsning innan artikeln publiceras. 
Nu söktes en kille under 18. Varför andra, som ej uppfyller kriterierna, svarar är för mig en gåta. Varför skulle vi inte ta varje chans att sprida kunskap om vår hobby? 

Hade en person som uppfyllde kraven. Men efter som man inte kan fråga utan o bli pajkastad på så får det va!

Sen vet jag inte varför folk ska bli så upprörda när man är lite skeptisk till jornalistiken vilket fler borde vara. Men det är lugnt. Sista ni hör av mig i trådar som denna.

Lycka till med ditt sökande. 

21
2
reptiking:
Jag är kille under 18
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild