Intervju!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

55
25
benny69:
Jag fick ett meddelande på Facebook. Finns här någon lämplig i passande ålder? 

Jag jobbar på Svenska Djurskyddsföreningen och är bland annat redaktör för föreningens medlemstidning. I nästa nummer skulle jag vilja göra en liten intervju med en reptilägare som är under 18 år gammal. Gärna en kille men det är inte så viktigt. Känner du till någon sådan eller skulle du kanske kunna tänka dig att göra en efterlysning i din grupp?

Allt gott,

196
268
NickeJ89:
Finns ju några "ungdjur" här inne som är väldigt aktiva.
Bla JACLAR123

379
399
Mr_B:

Inte för o va sån men varför spelar kön o ålder in? Varför kan det inte va en kvinna över 18 lika väl?

Låter som det kommer komma ut en vinklad artikel om detta. Om den sen är positiv eller negativ låter jag vara osagt. Det får framtiden visa. :)

417
249
KANDARBA:
Om man söker en person som är under 18 så är man inte intreserad av en kvinna som är över 18. 

379
399
Mr_B:

Läs om. Frågan var varför de söker just minderårig kille till en intervju om reptiler, inte att de promt ska ha en kvinna. Kan lika väl vara du eller jag eller nån annan i hobbyn eller? 

Det är lite sådana krav man ställer på en intervjuperson om man vill ha specifika svar om något som man redan har en uppfattning om. 

417
249
KANDARBA:
Jag tycker det känns som man villl få en yngres bild utav reptiler. 
Barn ser på saker anorlunda.

Sedan finns det en uppsjö av artiklar och intervjuer men väldigt få med yngre personer som är intreserade utav djur som inte är hund och katt. 

379
399
Mr_B:

Inte helt omöjligt. Jag har som sagt valt o inte kommentera hurvida den kommer bli negativ eller positiv. Var likson mest en simpel fråga om motivet till kön/åldersval som sagt o inget annat. Och det tycker jag att jag var tydlig med. 

593
551
Redfoot:
Kan fan bara vara i detta landet som det blir en sak av detta.
/R

196
268
NickeJ89:
Redfoot skrev:
Kan fan bara vara i detta landet som det blir en sak av detta.
/R

Håller med dig.
Kan inte förstå att folk ens tar upp sådana här saker.
Nu vill dom ha en pojke (egentligen inte ens ett krav) som är under 18 år för en intervju om reptiler. Skall då tex en 37-årig kvinna som har pälsdjur, bli kränkt eller känna sig utanför eftersom dom just denna gången ville ha det så?

Man blir f*n mörkrädd vad folk hittar på nu för tiden. Nu skall man tillexempel förbjuda all filmvisning på en förskola i Malmö efter att ett barn har blivit rädd för en Alfons Åberg-film. Läste i en artikel om detta att den filmen förmodligen har setts av miljontals barn. Men eftersom ETT enda barn fick lite mardrömmar om den (något som alla barn har om något) som beslutar man därför att helt sluta visa ALL sort film. Obegripligt!

106
64
pillorita:
NickeJ89 skrev:

Håller med dig.
Kan inte förstå att folk ens tar upp sånna här saker.
Nu vill dom ha en pojke (egentligen inte ens ett krav) som är under 18 år för en intervju om reptiler. Skall då tex en 37-årig kvinna som har pälsdjur, bli kränkt eller känna sig utanför eftersom dom just denna gången ville ha det så?

Man blir f*n mörkrädd vad folk hittar på nu för tiden. Nu skall man tillexempel förbjuda all filmvisning på en förskola i Malmö efter att ett barn har blivit rädd för en Alfons Åberg-film. Läste i en artikel om detta att den filmen förmodligen har setts av miljontals barn. Men eftersom ETT enda barn fick lite mardrömmar om den (något som alla barn har om något) som beslutar man därför att helt sluta visa ALL sort film. Obegripligt!

Så bra sagt!!!! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild