Mässan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

146
85
Lovet:
anders skrev:

Vad gäller antal utställare och deras utrymme så beror det i stora drag på vilka som vill komma och hur mycket plats de vill betala för. Vi gav i regel lite extra utrymme till utställarna utöver det som de hade beställt då vi hade fått fel storlek på bord. Fördelen med att lokalen är såpass stor är ju att vi har möjlighet att ta in fler utställare i framtiden utan att lokalen blir för trång. Parkering är alltid lite svårt, framförallt när det även ska vara någorlunda centralt. Jag har inte så koll på Södertälje, men det ska ha funnits en större parkering en bit bort, och det kanske man isåfall skulle haft tydligare instruktioner och funktionärer som hjälper till att guida så folk hittar lättare.

Det var väldigt tydligt skyltat till den stora parkeringen. Problemet var nog bara att ingen ville åka dit utan alla ville stå på parkeringen precis utanför lokalen istället :P

741
681
Binks:
Själv köpte jag mer grejer åt andra som inte var där, än åt mig själv.

Så följande fick jag med mig hem.
*3 stora friggolådor med foder, varav mitt eget foder bestod av 1/4 del av 1 låda.
*10st Ficus pumila varav 0 var till mig själv.
*1 låda med nå snäckor som inte heller var till mig.
*4st terrarielås, och för en gång skull var de alla till mig själv. De bästa är att alla 4 låsen går att öpnna med samma nycklar.
*1 orm

63
135
Ghost:
Jag kom hem med en Madagaskarboa, en GTP, massa fryst foder och lite annat smått & gott. Bästa lokalen hittills som jag besökt i reptilsammanhang, luftig och överskådligt. Något som var bra var att man nu kunde betala inträde med Swish och att flera utställare börjat ta emot betalkort/swish. Fanns hiss bredvid trappan, det var någon tidigare som undrade. Handikapparkering fanns precis utanför entrén, men som vanligt är det de lataste i samhället som ställer sig där, inte de mest behövande och som dessutom har tillstånd. Jag hade turen att vara där lite tidigt så jag kunde ställa mig där (Har tillstånd). Svårare var det att komma ut eftersom det då var bilar parkerade hur som helst och alldeles intill min bil. Ingen respekt eller hänsyn!

417
249
KANDARBA:
Ghost skrev:
Jag kom hem med en Madagaskarboa, en GTP, massa fryst foder och lite annat smått & gott. Bästa lokalen hittills som jag besökt i reptilsammanhang, luftig och överskådligt. Något som var bra var att man nu kunde betala inträde med Swish och att flera utställare börjat ta emot betalkort/swish. Fanns hiss bredvid trappan, det var någon tidigare som undrade. Handikapparkering fanns precis utanför entrén, men som vanligt är det de lataste i samhället som ställer sig där, inte de mest behövande och som dessutom har tillstånd. Jag hade turen att vara där lite tidigt så jag kunde ställa mig där (Har tillstånd). Svårare var det att komma ut eftersom det då var bilar parkerade hur som helst och alldeles intill min bil. Ingen respekt eller hänsyn!

Det finns idioter överallt men oftast sammlas dom i städer ^^ 

15
6
Stener:

Klart den bästa mässan jag har vart på sett till hallen och luften.

Parkeringen tycker jag inte att folk ska gnälla om då inte direkt många verkar ha utnytjat den stora parkeringen som nämndes tidigare. (Lathet?) Skulle uppskatta det som samma avstånd som på Solvalla då man fick gå hela den fruktansvärt långa sträckan till hallen.......
Det gick även att parkera på vägen mellan villaområdet och idrottsplanerna och det var gratis denna gången då automaterna var ur funktion. Skulle det ha kostat pengar så skulle hela dagen ha kostat hela 25:-....

Bättre uppskyltat och mer information om detta så tror jag inte det borde vara några problem med parkeringen.
Swish som betalning redan i kön gjorde att det gick riktigt fort att komma in och de som tog hand om betalningarna och kollade hade full koll på läget och gjorde det på ett smidigt sätt.

Angående 80? obokade bords vara eller inte vara låter jag passera då det säkert togs till lite extra då hallen var rymlig.

Fler bord och stolar att önska till "fikahörnan" skulle vara något till nästa mässa om det skulle vara något att tycka till om.

Må väl tills nästa mässa!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild