Smartbox + värmematta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

196
268
NickeJ89:
Hej.

Jag undrar om något har erfarenhet med att värma sånna plastboxar (smartbox) med ex värmematta eller kabel? Har kackerlackor i dom, men eftersom det är lite kallare i källaren så tänkte jag att dom skulle ha någon extra värme. Har tre lådor staplade ovanpå varandra.

Går det eller plasten smälter? Finns kanske några som inte blir för varma?

375
251
Doxster:
NickeJ89 skrev:
Hej.

Jag undrar om något har erfarenhet med att värma sånna plastboxar (smartbox) med ex värmematta eller kabel? Har kackerlackor i dom, men eftersom det är lite kallare i källaren så tänkte jag att dom skulle ha någon extra värme. Har tre lådor staplade ovanpå varandra.

Går det eller plasten smälter? Finns kanske några som inte blir för varma?

Kör med dimmer så väljer du själv hur varmt det ska vara. Biltema har för cirka 50-lappen har jag för mig.

196
268
NickeJ89:
Doxster skrev:

Kör med dimmer så väljer du själv hur varmt det ska vara. Biltema har för cirka 50-lappen har jag för mig.

Är totalt värdelös på elektronik! :)
Är det en sånhär du menar? www.biltema.se/sv/Bygg/El/Timers/Uttagsdimmer-2000022447/

375
251
Doxster:
NickeJ89 skrev:

Är totalt värdelös på elektronik! :)
Är det en sånhär du menar? www.biltema.se/sv/Bygg/El/Timers/Uttagsdimmer-2000022447/

Exakt, dom fungerar riktigt bra :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Lite osäker vad för plast de har men en bit över 100C lär de klara.

-40 till 120C ska de klara enligt hemsidan :-)

196
268
NickeJ89:
Hoggaforfan skrev:
Lite osäker vad för plast de har men en bit över 100C lär de klara.

-40 till 120C ska de klara enligt hemsidan :-)

Precis, frågan är om en värmematta/kabel blir varmare?

2966
1648
Hoggaforfan:
Det ska den inte bli då är den extremt hälsofarlig. Mina kablar ligger på 40C men finns exemplar på marknaden upp till 60C så är en bit tillgodo 

196
268
NickeJ89:
Hoggaforfan skrev:
Det ska den inte bli då är den extremt hälsofarlig. Mina kablar ligger på 40C men finns exemplar på marknaden upp till 60C så är en bit tillgodo 

Då skall det med andra ord gå att ha en värmematta direkt på boxen?

2966
1648
Hoggaforfan:
NickeJ89 skrev:

Då skall det med andra ord gå att ha en värmematta direkt på boxen?

Jupp :-)
Men bara under 1/3 del så det blir en kall och en varm sida sen kan man även köpa en dimmer som Doxter tipsade om vid behov.

196
268
NickeJ89:
Hoggaforfan skrev:

Jupp :-)
Men bara under 1/3 del så det blir en kall och en varm sida sen kan man även köpa en dimmer som Doxter tipsade om vid behov.

Ingen risk att något iaf...
Exo-Terra rainforest 4W blir 27 grader varmt! Det måste ju vara något fel... Har haft den inkopplad ett dygn och mätte med en termodetektor.

Blir dom inte varmare?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild