Rådfrågning ang kungsboa på rymmen!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
jacobejkpg skrev:
Frågor längst ner men först lite information :)

Har en Boa CC på dryga två meter som försvann ur sin karantänlåda (hammarplast) igår kväll. Vilket i sin del är ett mysterim, han har luggit där i två månader och locket sitter fortfarande fast med fyra handtag/klämmor men han har lyckats pusha sig ut i vilket fall. Letat igenom hela lägenheten flera gånger om inatt utan något positivt resultat. Har dock uteslutit hans chanser att tagit sig ut ur lägenheten så är inte sååå orolig. Enda möjligheten för det skulle vara i brevinkastet som är tre cm och han är cirka 10 som tjockast, och har kollat trappuppgången och det enda han skulle kommit till isf skulle vara nån annans brevinkast men då hade jag märkt det :P Blir mest orolig för hans del, han låg i karantän för att han betett sig lite sjukligt. Spytt o bajsat något djävulskt och varit allmänt oerhört nervös. Nu bor han ju för tillfället i karantän så klart han inte trivs men han har varit extra konstig.. 

Har kommit fram till att han med högsta sannolikhet är inuti en soffa eller inuti en säng. Ser inga tecken på att han skulle vara där men det är det enda jag inte kan utesluta. Och toaletten då men med tanke på hur kallt det är där i nu så ser jag det som osannolikt.. Tänker att jag ska vänta inatt och se om han kommer fram något, har placerat ut mjöl osådär och tänker ställa fram en råtta till kvällen. 

Kommer i vilket fall sova för har varit sömnlös i två dygn och måste kunna jobba och är som sagt säker på att han inte kan ta sig in i någon annans lägenhet och för min del är jag inte särskilt orolig, värsta scenariot är att jag flaxar med armarna i sömnen och han är i närheten och hugger till men då kommer jag ju iallafall vakna med en upphittad orm. 

MEN, nu till frågorna.. Hur länge bör/kan jag vänta innan jag måste riva sönder soffan/sängen? Och om inte detta fungerar, vem och när bör jag kontakta någon? Alltså myndighet/hyresvärd etc.. Hur länge klarar sig ormen i sitt gömställe? Är ju förmodligen ändå dålig fuktighet/värme. 

Vill ju inte riskera att med största sannolikhet bli av med lägenheten genom att ringa någon tidigare än nödvändigt. Men vill inte heller riskera att ormen blir dålig.

Är tacksam för hyffsad snabba svar :) 

Har du hittat den ännu?

66
49
Thor:
Med tanke på att TS varit inloggad många gånger efter att ni frågat hur det gått så skulle jag tro att det inte gick så bra för ormen! Man kan ju hoppas på motsatsen men då hade vi nog fått ett besked när flera frågat..å

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Thor skrev:
Med tanke på att TS varit inloggad många gånger efter att ni frågat hur det gått så skulle jag tro att det inte gick så bra för ormen! Man kan ju hoppas på motsatsen men då hade vi nog fått ett besked när flera frågat..å

Förmodligen har du helt rätt då trådskaparen var in på min sida bara en liten stund efter att jag ställt sista frågan :) 

Tråkigt för oss alla tyvärr. Att ormen fortfarande är borta alltså.

417
249
KANDARBA:
Jonas_ skrev:

Förmodligen har du helt rätt då trådskaparen var in på min sida bara en liten stund efter att jag ställt sista frågan :) 

Tråkigt för oss alla tyvärr. Att ormen fortfarande är borta alltså.

Japp jag har även skrivit på hans gästbok. Och det står inte längre som ej läst.
så även det har han läst och varit inloggad 3 gånger sedan dess. 

Men trist för ormen tycker jag med. Men det vore oerhört bra med information om det har sket speciellt. Det kan även vara en lärdom till andra eller bra tips om hur man hittar ormen om den nu blev funnen med. 
Men men alla är olika 

Hälsningar Anton 

63
135
Ghost:
Man kan ha sina tankar o funderingar om vad som hänt, men att förutsätta och anta saker utan några som helst fakta är otroligt oschysst. Killen kanske mår dåligt o har problem med grannar/hyresvärd osv att han väljer att försöka lösa det först o främst istället för att svara alla här på TD. 

187
221
Moova:

Ghost skrev:
Man kan ha sina tankar o funderingar om vad som hänt, men att förutsätta och anta saker utan några som helst fakta är otroligt oschysst. Killen kanske mår dåligt o har problem med grannar/hyresvärd osv att han väljer att försöka lösa det först o främst istället för att svara alla här på TD. 

Nu är det ju ingen som har skrivit något elakt om vad som hänt eller inte. 

Utan folk har bara konstaterat att TS varit inloggad flera gånger utan att uppdatera tråden om hur det gick med ormen. 

63
135
Ghost:
Moova skrev:

Nu är det ju ingen som har skrivit något elakt om vad som hänt eller inte. 

Utan folk har bara konstaterat att TS varit inloggad flera gånger utan att uppdatera tråden om hur det gick med ormen. 

Menar bara att man ska va försiktig med att anta saker, efter ett tag kan ett antagande bli den nya "sanningen" och rykten börjar spridas. Det är tyvärr lätt hänt och många älskar skvaller :)

305
151
SunshineGeckos:
Håller alla tummar att detta slutar gott.  Eller så pass gott det går i alla fall! 

417
249
KANDARBA:
SunshineGeckos skrev:
Håller alla tummar att detta slutar gott.  Eller så pass gott det går i alla fall! 

Det mesta slutar ju bra. Men jag tror alla här hoppas nog på att det slutar bra. 

66
49
Thor:
Ghost skrev:

Menar bara att man ska va försiktig med att anta saker, efter ett tag kan ett antagande bli den nya "sanningen" och rykten börjar spridas. Det är tyvärr lätt hänt och många älskar skvaller :)

Fast här antar vi inget, den infon som TS gett oss är att ormen är borta. Eftersom vi inte fått mer info än så så får vi helt enkelt utgå ifrån att ormen fortfarande är det. Konsekvenserna av det är dock spekulationer. 

Oavsett om det gått bra eller dåligt så är det synd att inte TS fortsatt i tråden, det här är ett väldigt bra forum för råd vad som än hänt. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild