Moova skrev:
Tror inte heller att chansen är så står att man skulle bli vräkt eller liknande, så länge det inte är husdjursförbud där man bor.
Och är det inte husdjurförbud så förstår jag inte heller varför man "måste" berätta att man har reptiler, jag berättar ju liksom inte för grannar eller hyresvärd hur många katter, hundar, fiskar osv jag har så då finns det ju ingen anledning att bhöva uppge resterande djur heller :) Tror inte grannarna bryr sig speciellt mycke, dem har ju sett är man kommer släpandes på terrarier eller grejer efter att man varit på mässa men ingen reagerar ens :)
OT, Hur går det med ormen, hittad?
Under badkar och bakom element brukar vara en favorit för rymlingar.
Lycka till! :)
Nej det är givetvis ett fritt val att tala om vad man har i sin egen lägenhet, något måste är det absolut inte! :) Däremot menar jag att det finns ju ingen anledning att dölja att man har ormar heller, beror säkert på olika situationer hos olika människor och olika bostadsområdem också, vi har barn och bor i ett mycket barntätt område, barnen på gården brukar vara inne hos oss och kolla på ormar och andra spännande saker, därav att jag har valt att vara öppen med min passion :)
Sen är jag sån som person att jag har svårt att vara tyst när grannar och andra boende i området kommer med massa osanningar och myter om mina husdjur, då ser jag ingen annan utväg än att snällt erbjuda alla ett besök i mitt ormrum :) Men som sagt det är hur JAG valt att göra :)
När jag var yngre och bodde i lägenhet mörkade jag också mitt intresse så jag förstår absolut varför ni gör det, men känner att jag kommit till en punkt i livet där jag inte behöver dölja mina intressen :)
Jag har full förståelse för andra som väljer andra vägar med sin hobby, jag har tom haft besök av lokal media ett par gånger och blir liksom omöjligt att dölja vad jag brinner för hehe ;)