Jonas_ skrev: Håller med Doxster :) Det är fullt lagligt att hålla ormar i terrarium så självklart kan man inte vräkas pga av slarv eller oaktsamhet. Hur stämmningen blir i trappuppgången är en annan femma ;)
Ska även nämnas att har hyresvärden ett förbud mot ormar som man väljer att trotsa ja då är det en annan sak! Sånt ska man passa sig för!
Jag är helt öppen mot ALLA att jag har ett rum fullt av fantastiska varelser hemma :) Min granne har reagerat negativt och vi har haft ett antal dispyter kan jag säga, vi gillar nog inte varandra haha. Men mot hyresvärden är jag också såklart helt öppen med att jag har ormar hemma, jag menar varför skulle man hymla om det?
Har ormen kommit fram än? Annars är nog risken stor att den dragit på sig en förkylning eller ännu värre saker i draget och kylan :/
Tipset om att gå runt med en hund var inte så dumt :) Hundar brukar alltid reagera när dom är utanför mitt ormrum, bara man vet vad man kollar efter för reaktion hos hunden så är det en bra ide tror jag :)
Tror inte heller att chansen är så står att man skulle bli vräkt eller liknande, så länge det inte är husdjursförbud där man bor.
Och är det inte husdjurförbud så förstår jag inte heller varför man "måste" berätta att man har reptiler, jag berättar ju liksom inte för grannar eller hyresvärd hur många katter, hundar, fiskar osv jag har så då finns det ju ingen anledning att bhöva uppge resterande djur heller :) Tror inte grannarna bryr sig speciellt mycke, dem har ju sett är man kommer släpandes på terrarier eller grejer efter att man varit på mässa men ingen reagerar ens :)
OT, Hur går det med ormen, hittad?
Under badkar och bakom element brukar vara en favorit för rymlingar.
Lycka till! :)