DTC-120 Termostat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

375
251
Doxster:
lepida skrev:

Vad blev det för en termostat?

Nu var det ett bra tag sen men om jag minns rätt var det en kille i Tjeckien eller liknande som byggde egna termostater till rimliga pengar, som har alla funktioner jag var ute efter. Ska se om jag kan hitta namn när jag har tid.
ddr:
Kristian_F skrev:

Bra val :). Min var inte den som annonsen utlovade, så det var inte så konstigt att jag inte kom nån vart :). Men jag lyckades efter en ca 20 poster lång mailkonversation få de att skicka en ny utan extra utgifter plus att jag fick behålla den andra. Den jag fick var en annan modell, fast märkt som den jag skulle haft... Men man hade ju lätt betalat 4-500:- mer för att slippa allt krångel såhär i efterhand...

Hur gick det?

Medlem i DHF
72
113
hansh:
Jag använder både DTC-120 och THC-220, tycker de är klockrena. DTCn är en dimmande termostat + en timer och THCn är en hygrostat + av/på termostat.

184
218
Kristian_F:
ddr skrev:

Hur gick det?

Jo jag fick hem den för några dagar sedan, rätt modell denna gång :). Den funkar bra än sålänge. Inga konstigheter att ställa in heller. Fördelen är att det inte finns någon "avtemp", så den sänker spänningen istället när den närmar sig måltempen.. Den ligger rätt så konstant på 0,2 grader under inställt måltemp.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild