DTC-120 Termostat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

197
111
Wirre:
Doxster skrev:

Är det någon som har erfarenhet av den här? Har lyckats ställa in dagtidstemp och nattidstemp, men jag blir inte klok på hur jag ska ställa in vid vilka tider perioderna ska gå igång?

a6lex skrev:

Wirre är vass på det, tror hela hans burk lirar med det

Vass skulle jag inte säga :)
Jag har kopierat nästan all min kod från raspiviv.
Koden för att läsa mina tre sensorer ser ut enligt följande:

<?php
function readSensor($sensor)
{
$output = array();
$return_var = 0;
$i=1;
exec('sudo /usr/local/bin/loldht '.$sensor, $output, $return_var);
while (substr($output[$i],0,1)!="H")
{
$i++;
}
$humid=substr($output[$i],11,5);
$temp=substr($output[$i],33,5);
$db = mysql_connect("localhost","datalogger","datalogger") or die("DB Connect error");
mysql_select_db("datalogger");
$q = "INSERT INTO datalogger VALUES (now(), $sensor, '$temp', '$humid',0)";
mysql_query($q);
mysql_close($db);
return;
}
readSensor(9);
readSensor(8);
readSensor(7);
?>

Mvh Wirre

197
111
Wirre:
Vad är det du vill att sensorn ska göra?
Ska den läsa av temp/fukt vid vissa tider eller ska den även styra annat?

375
251
Doxster:
Wirre skrev:
Vad är det du vill att sensorn ska göra?
Ska den läsa av temp/fukt vid vissa tider eller ska den även styra annat?

Hmm, jag tänkte mig inte kod nu haha :) Jag vill bara ha dagtid/natt på värmen och belysningen. Hur kodar man ens en termostat?

197
111
Wirre:
Haha, jag trodde såklart att du hade slängt in några DHT22 som du behövde hjälp med.
Din termostat kan jag inget om tyvärr. Fanns det ingen manual med? Eller var det en Kinesisk Google translator manual? För i så fall är du körd :)

376
359
a6lex:
Wirre skrev:
Haha, jag trodde såklart att du hade slängt in några DHT22 som du behövde hjälp med.
Din termostat kan jag inget om tyvärr. Fanns det ingen manual med? Eller var det en Kinesisk Google translator manual? För i så fall är du körd :)

My bad! Trodde de va nån form av programering när han skrev så!

184
218
Kristian_F:
Doxster skrev:

Är det någon som har erfarenhet av den här? Har lyckats ställa in dagtidstemp och nattidstemp, men jag blir inte klok på hur jag ska ställa in vid vilka tider perioderna ska gå igång?

Fick du igång din eller stampade du sönder den?? Fick hem min idag och har suttit hur länge som helst och tryckt på tre knappar men kommer ingen vart :) ?!! Kommer inte åt att ändra dag natt schemat...eller larminställningen....vet ärligt talat inte vad jag gör överhuvudtaget längre...haha!

375
251
Doxster:
Kristian_F skrev:

Fick du igång din eller stampade du sönder den?? Fick hem min idag och har suttit hur länge som helst och tryckt på tre knappar men kommer ingen vart :) ?!! Kommer inte åt att ändra dag natt schemat...eller larminställningen....vet ärligt talat inte vad jag gör överhuvudtaget längre...haha!

Nej jag gav upp och investerade i en ordentlig termostat istället :)

184
218
Kristian_F:
Doxster skrev:

Bra val :). Min var inte den som annonsen utlovade, så det var inte så konstigt att jag inte kom nån vart :). Men jag lyckades efter en ca 20 poster lång mailkonversation få de att skicka en ny utan extra utgifter plus att jag fick behålla den andra. Den jag fick var en annan modell, fast märkt som den jag skulle haft... Men man hade ju lätt betalat 4-500:- mer för att slippa allt krångel såhär i efterhand...

375
251
Doxster:
Kristian_F skrev:

Bra val :). Min var inte den som annonsen utlovade, så det var inte så konstigt att jag inte kom nån vart :). Men jag lyckades efter en ca 20 poster lång mailkonversation få de att skicka en ny utan extra utgifter plus att jag fick behålla den andra. Den jag fick var en annan modell, fast märkt som den jag skulle haft... Men man hade ju lätt betalat 4-500:- mer för att slippa allt krångel såhär i efterhand...

Jag håller med. Jag är inte så värst elektriskt lagd så att säga, simpelt och självgående är min melodi :)

87
55
lepida:
Doxster skrev:

Vad blev det för en termostat?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild