DTC-120 Termostat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

375
251
Doxster:
Läste i några gamla trådar om folk som funderade på att testa termostaten DTC-120. Är lite nyfiken på om någon har användarerfarenheter?

www.ebay.com/itm/LCD-Dimming-Reptile-Digital-Day-Night-Thermostat-with-Timmer-Heat-PID-/161645524812?hash=item25a2d2f74c

376
359
a6lex:
Doxster skrev:
Läste i några gamla trådar om folk som funderade på att testa termostaten DTC-120. Är lite nyfiken på om någon har användarerfarenheter?

www.ebay.com/itm/LCD-Dimming-Reptile-Digital-Day-Night-Thermostat-with-Timmer-Heat-PID-/161645524812?hash=item25a2d2f74c

Va noga med vad de är för kontakt på dem :) Är ju billig så värt att testa!

197
111
Wirre:
Kan knappast vara något större fel på den. Ingen avancerad teknik under skalet.
Finns för 250kr på AliExpress 

375
251
Doxster:
a6lex skrev:

Va noga med vad de är för kontakt på dem :) Är ju billig så värt att testa!

Det är ju inte kontakten som vi använder oss av i Sverige, men det kan inte vara så krångligt att byta? Borde väl vara vanlig växelström, så bara jorden man ska hålla koll på?

375
251
Doxster:
Wirre skrev:
Kan knappast vara något större fel på den. Ingen avancerad teknik under skalet.
Finns för 250kr på AliExpress 

Kollar upp det också! Har du testat den?

197
111
Wirre:
Doxster skrev:

Kollar upp det också! Har du testat den?

Nej. Jag kör med Raspberry Pi och DHT22 sensorer.
På AliExpress är det EU plug på kontakterna. 

RINGDER DTC-120 230V50HZ 0-50C Day/night Reptile Dimming Thermostat with EU Plug and Socket Regulator Temperature Controller
s.aliexpress.com/AnMfIvAr
(from AliExpress Android)

375
251
Doxster:
Wirre skrev:

Nej. Jag kör med Raspberry Pi och DHT22 sensorer.
På AliExpress är det EU plug på kontakterna. 

RINGDER DTC-120 230V50HZ 0-50C Day/night Reptile Dimming Thermostat with EU Plug and Socket Regulator Temperature Controller
s.aliexpress.com/AnMfIvAr
(from AliExpress Android)

Strålande bra! Stort tack! Klickar hem en sån ikväll :)

8
3
Gurrha:
Du kan även köra arduino med dth-22
Finns på kjell o company. Men är de ingen stress kan du köpa dom på wish för en mycket mindre summa pengar tar lite längre tid bara att få hem dom

375
251
Doxster:
Gurrha skrev:
Du kan även köra arduino med dth-22
Finns på kjell o company. Men är de ingen stress kan du köpa dom på wish för en mycket mindre summa pengar tar lite längre tid bara att få hem dom

Arduino ser lite väl hardcore ut för mig, men tack för tipset :)

376
359
a6lex:
Om du vill ha något riktigt vasst så rekomenderar jag denna: www.microclimate.co.uk/evo/. Kör själv med den och behövde bara isolera tempgivaren bättre för har så blött i mitt terrarie :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild