Baroni vill inte äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

128
44
scienta:
Hadara skrev:

Ja de äter grodor och mindre ödlor i det vilda och är en del av deras naturliga kort :) 

Har du förslag på någon sort av respektive art? Det är som sagt en liten orm det handlar om, vad det nu är som är lagom i storlek också. :)

412
419
Hadara:

scienta skrev:

Har du förslag på någon sort av respektive art? Det är som sagt en liten orm det handlar om, vad det nu är som är lagom i storlek också. :)

jungfrugeckos brukar vara populärt att odla och lättodlat. Eller skumbogrodor! :) Du kan ju göra en annons och se om du hittar någon som har. Vet att det även finns spray som luktar groda eller ödla att spraya på tex pinkis till ormar som äter reptiler och amfibier i det vilda och är svåra att få över på en musdiet. 

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
Har du provat att lägga ormen i en liten burk typ en bra plast när du matar?

2966
1648
Hoggaforfan:
Provat att punktera skallen på en pinkie? Det ska tydligen fungera på många, luktar gott för dem men inte för oss.

128
44
scienta:
Hadara skrev:

jungfrugeckos brukar vara populärt att odla och lättodlat. Eller skumbogrodor! :) Du kan ju göra en annons och se om du hittar någon som har. Vet att det även finns spray som luktar groda eller ödla att spraya på tex pinkis till ormar som äter reptiler och amfibier i det vilda och är svåra att få över på en musdiet. 

Ok, ska kika runt lite - tack för tipset!

danne_60 skrev:
Har du provat att lägga ormen i en liten burk typ en bra plast när du matar?

Jag brukar försöka hålla matningen i terrariet för att störa djuren så lite som möjligt just när det ska ätas. En så pass liten ladå kan kanske hjälpa?

Hoggaforfan skrev:
Provat att punktera skallen på en pinkie? Det ska tydligen fungera på många, luktar gott för dem men inte för oss.

Jag har tänkt på saken men av någon anledning inte kommit mig för att göra det. Använde den metoden för att få min rutis att gå över från möss till råttor.

128
44
scienta:
Ikväll prövade jag att placera ormen i en mindre låda, med en pinkie vars skalle jag punkterade - fortfarande inget.

412
419
Hadara:
Tycker fortfarande att du bör prova ödla eller groda :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild