Baroni vill inte äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

55
25
benny69:
Ofta beror det på för låg temp. Gärna upp mot 28-30 så ska du se att det löser sig. Och en luftfuktighet på maximalt 50%

128
44
scienta:
danne_60 skrev:
Har använt regnbåge och öring.

Regnbåge som i "regnbågslax" ? Då bör det även funka med lax?

benny69 skrev:
Ofta beror det på för låg temp. Gärna upp mot 28-30 så ska du se att det löser sig. Och en luftfuktighet på maximalt 50%

~40% RH vanligtvis, höjer lite lätt ibland. Ormen kan välja temperaturer mellan ~25-31C i terrariet, där dess favoritgömställe håller dryga 27C.

Som sagt, sånt ska det inte vara några konstigheter med.

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:
Funkar bra med lax eller vilken fisk som helst, jag brukar bara gnida in pinkisar med fisk.
Har dragit igång ett 50tal baronijuveniler med det.
En del av dom har föredragit att äta fisk 3-4ggr innan dom tagit pinkis.

128
44
scienta:
danne_60 skrev:
Funkar bra med lax eller vilken fisk som helst, jag brukar bara gnida in pinkisar med fisk.
Har dragit igång ett 50tal baronijuveniler med det.
En del av dom har föredragit att äta fisk 3-4ggr innan dom tagit pinkis.

Ok! Det ska jag absolut kolla på. Tack för tipset! :)

128
44
scienta:
Nej, varken lax-luktande pinkie eller ren laxbit gick hem hos krabaten. Hittade ingen kycklinghjärta när jag var i affären, så köpte lever. Tänkte att det kanske också funkar? Så länge det inte är farligt för ormen är det ju värt att pröva.

Vad gör jag om jag inte får igång honom?

417
249
KANDARBA:
scienta skrev:

Vad gör jag om jag inte får igång honom?

Tvångmata är ju alltid sista alternativet. går inte det så finns det oftast inte så mycket mer att göra. 

128
44
scienta:
KANDARBA skrev:

Tvångmata är ju alltid sista alternativet. går inte det så finns det oftast inte så mycket mer att göra. 

Ja, jag hade ju hoppats att undvika något sådant. Jag har läst om en grej till jag ska testa, att mata med hårdkokt äggvita.

Men det känns som att mina alternativ börjar ta slut.

412
419
Hadara:
Testat att mata med grodor eller små geckos? 

128
44
scienta:

Hadara skrev:
Testat att mata med grodor eller små geckos? 

Har inte tillgång till detta just nu. Är det något Baroni är kända för att äta?

Ska testa hårdkokt ägg (läste på nätet om nån som kört med det) och levande fördödat.

Har ävne börjat fundera på om det skulle gynna honom att flytta in i en mindre boning? Inte för att han har det enormt nu, men det är kanske ändå "för mycket" enligt honom.

412
419
Hadara:
scienta skrev:

Har inte tillgång till detta just nu. Är det något Baroni är kända för att äta?

Ska testa hårdkokt ägg (läste på nätet om nån som kört med det) och levande fördödat.

Har ävne börjat fundera på om det skulle gynna honom att flytta in i en mindre boning? Inte för att han har det enormt nu, men det är kanske ändå "för mycket" enligt honom.

Ja de äter grodor och mindre ödlor i det vilda och är en del av deras naturliga kort :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild