Jord utan gödsel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

953
1840
peter54:
psyjoh skrev:

Vad jag läst så är torv halvt förmultnad jord. Alltså mittemellan "råvaran" och jord. 

Om det var så skulle det ju inte vara någon idé att torrlägga våtmarker för att kunna bryta torv. Då skulle det ju finnas torv överallt där förmultning sker/skett.

2052
780
psyjoh:
peter54 skrev:

Om det var så skulle det ju inte vara någon idé att torrlägga våtmarker för att kunna bryta torv. Då skulle det ju finnas torv överallt där förmultning sker/skett.

Vad jag läste precis så innehåller det växtdelar som frön, pollen och blad och har ej förmultnat helt pga syrebrist. 
Kan tyvärr inte klistra in länken. 

15
2
Gurkis:
Tackar för svaren allihopa nu är det väll bara och kika runt lite för att hitta något som mina skinkar gillar =)

196
268
NickeJ89:
Skall man blanda torven med något, (jord/sand) eller man kan använda ren torv för regnskogsterrarie?

278
47
Boboo:

du kan använda torv i regnskogs terrarium, köpte min på plantagen om jag minns rätt.

1275
1725
Falk:
NickeJ89 skrev:
Skall man blanda torven med något, (jord/sand) eller man kan använda ren torv för regnskogsterrarie?

Ja kort svarat
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild