Anakonda, äter människor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
ddr:

Här fanns det lite matnyttigt i ämnet.

ourplnt.com/largest-snakes-of-the-world/

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Stora kramormar kan visserligen döda en stor människa.. men nej dom äter oss inte :) Dom förtjänar respekt, inte rädsla. Har egentligen ingenting att tillägga i ämnet, kan bara säga att hade det funnits ormar på 10 meter eller mer så hade det funnits bevis och inte bara spekulationer anser jag. En orm på 5 meter är en rejäl pjäs för den som inte sett en STOR orm med egna ögon, svårt att få en uppfattning genom en bild :) 

417
249
KANDARBA:
Tänkte pusha en intressant tråd. Hittade en bild på en annan sida. 
Dock vet jag inte vad det är för orm men den har ju ätit en männinska. Så du äter dom människor ? 

321
444
Daniel_S:
Hmmm... lite grym bild att bara lägga upp så där..
Bättre med en bildlänk och sen varna för innehållet.

Har sett denna bild förut, vet inte om den är äkta, känns som om det finns så mycket fejk nu på nätet att man inte kan lita på någonting...

230
185
Humi:
KANDARBA skrev:
Dock vet jag inte vad det är för orm men den har ju ätit en männinska. Så du äter dom människor ? 

Vet att jag har sett ett inslag om den där bilden. Ser man hela bilden så ser man att ormen i frågan ska ha svalt människan med fötterna först, vilket inte är så troligt. Finns även mer saker om att den inte är riktig.
Mer troligt att någon har dödat / hittat en död orm och krupit in i den.

67
25
marann13:

hej jag såg på ett program på Animal planet som heter River monster där tog dom upp de med att anakondor äter mänikor och ja de hadde ganska säkert förekomit bland anat hittade dom en anakonda med 2 sandaler i som va 5-6 meter

här är en länk www.youtube.com/watch?v=a-ut2iUrIqo bara trailer

544
425
Gibblo:
marann13 skrev:

hej jag såg på ett program på Animal planet som heter River monster där tog dom upp de med att anakondor äter mänikor och ja de hadde ganska säkert förekomit bland anat hittade dom en anakonda med 2 sandaler i som va 5-6 meter

Fast det programmet hittar mest på saker. Ingen säker källa direkt.

953
1840
peter54:
marann13 skrev:

Stora sandaler ;)

Nej skämt åsido, det finns inte mycket man kan lita på varken på Animal Planet eller Discovery Channel, de kanalerna är TV-världens motsvarighet till Hänt i Veckan inom veckotidningsvärlden. Discovery har till och med gått ut och sagt att de ska sluta att överdriva och ljuga.

953
1840
peter54:
KANDARBA skrev:

Den där bilden har redan för länge sedan avslöjats som fejk.

417
249
KANDARBA:
peter54 skrev:

Den där bilden har redan för länge sedan avslöjats som fejk.

Okej 
På sidan so jag hittade detta handlade egentligen om ormbett. Och det finns fler bilder på andra människor med. Där man en arm tror jag det är. 

Så vad är då egtligen sant. Det skulle ju inte heller vara omöjligt heller eller ? . Japanser är ganska små. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild