Problem med Mega-Ray lampa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

5392
4133
Tropfrog:
Jag tror att du har två dåliga timers. Prova med en helt ny.

Mvh
Magnus 

37
5
SaraDolk:
Båda är helt nya. En sån vancerad jävel där man kan ställa in per timme. Och en 24h timer. Ingen av dom funkar :(

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
SaraDolk skrev:
Båda är helt nya. En sån vancerad jävel där man kan ställa in per timme. Och en 24h timer. Ingen av dom funkar :(

Köp en sån här, de fungerar.
www.clasohlson.com/se/Digitalt-kopplingsur/32-8618

144
82
javan:
SaraDolk skrev:

Billiga digitala timers kan få problem när ballasten skall dra igång lampan, trots den låga effekten. Kan även få problem över tid. Jag kör med analoga och fungerar bättre.

37
5
SaraDolk:
Flyers90 skrev:

Köp en sån här, de fungerar.
www.clasohlson.com/se/Digitalt-kopplingsur/32-8618

Om inte den jag köpt nu funkar så ska jag absolut prova en sån :) 
De e tur man har många lampor så att dom kommer till användning ändå

5392
4133
Tropfrog:
Jag är inte så säker på att dina två timrar funkar till något annat längre. Det är startspänningen i ballaste som knäcker dem.

Mvh
Magnus 

37
5
SaraDolk:
Finns där någon dygns timer som funkar?
Nä den "vanliga" e helt kass nu :P 
Köpte en digital veckotimer på biltema. Den vill inte heller...

37
5
SaraDolk:
www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/elektrisk-utrustning/PROOVE00154/proove-eluttag-med-timer-3-st

Kan dessa funka? Har lite pengar till godo hos elgiganten :)

5392
4133
Tropfrog:
Den klarar upp till 1800 w. Det borde gå att få fram hur stor startspänningen för lampan är och via den räkna ut om den funkar eller inte.

Sammtidigt så verkar det som att du har extremt hög startspänning i din lampa. Kanske är det läge att kolla att lampan är riktigt ordentligt iskruvad, dålig kontakt kan öka startspänningen.

Vad är det för spec på timrarna du kört sönder? Om de är 1800w eller högre så finns det ingen anledning att tro att den du länkat kommer att hålla (allt annat lika)

MVH
Magnus

144
82
javan:
Problemet är att 1800W inte avser induktiv last vilket ballasten är. 

Här har du en bra analog timer:

www.hydrogarden.se/ljus/timers-tillbehor/lumii-timer.html
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild