Frågor om rack/större lådor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

590
365
SweBoa:
neon skrev:
lpracks.com/103-tubs-boxes

visionproducts.us/vp12wp/?page_id=22

Satan vad dyrt det va 

36
41
Lnap83:
Kanske off topic, men istället för att skapa en ny tråd så ställer jag frågan här.

vad är vitsen med rack?

Vill man ha så många djur som möjligt fast man inte har plats? 

Frågar i allmän undran, förstår bara inte varför man stoppar djur i lådor, man ser dom inte i deras naturliga miljö och beteendet lär inte va naturligt? 

Alla tycker vi olika så är nyfiken på er åsikt bara..

120
62
neon:
om man avlar mycket och vill ta fram olika morfer så blir det snabbt ont om platts...

Sen är det långt ifrån alla ormar som funkar i rack ...Olika länder har sina mått och lagar/olika människor har sina åsikter en oändlig diskussion som återkommer ständigt på nätet!

590
365
SweBoa:
Vissa ormar trivs bättre i rack en terrarium (som kp).

36
41
Lnap83:
sunglow87 skrev:

Eh okej, frågat ormen? 

1685
794
fluffis:
Lnap83 skrev:
Kanske off topic, men istället för att skapa en ny tråd så ställer jag frågan här.

vad är vitsen med rack?

Vill man ha så många djur som möjligt fast man inte har plats? 

En racklåda måste ha (minst) samma mått som ett terrarium (om man går efter Jordbruksverkets storleksföreskrifter). Går man efter det så tar ett rack större plats än terrarier som man staplar direkt på varandra. Ett rack har ju en ställning också. 

Själv gillar jag stapelbara terrarier :)

120
62
neon:
Svårt att ha många terrarier om man tex avlar och får 50-60 orm juveniler...?!

36
41
Lnap83:
neon skrev:
Svårt att ha många terrarier om man tex avlar och får 50-60 orm juveniler...?!

Det argumentet köper jag, det jag ställer mig tveksam till är dom som har sina djur i rack alltid, sålänge storleken är rätt så tar väl inte djuret skada, men tycker det borde vara trist att inte se djuren? Men som sagt folk gör som dom vill och jag ska inte lägga mig i, vart bara nyfiken. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

sunglow87 skrev:

Jag håller inte med :) Jag tror mer det handlar om inredning & andra faktorer som gör att vissa kp inte kommer tillrätta i terrarier. Det finns säkert enstaka fall där rack är att föredra men generellt tror jag inte det finns arter som trivs bättre i lådor än i terrarier, den här diskussionen är intressant och nyttig! Jag respekterar att du har en annan åsikt än mig, det kan säkert vara så att vi båda har en poäng! 

Alla har vi olika förutsättningar i våra hem och finns ofta flera sätt som fungerar. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild