Frågor om rack/större lådor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

590
365
SweBoa:
Hej jag tänkte bygga ett rack, och undrar då var men kan,  få tag på större lådor. Det ska va till adulta kungsboer. 
Eller om det går att köpa större rack. Tacksam för svar mvh Thomas 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

sunglow87 skrev:
Hej jag tänkte bygga ett rack, och undrar då var men kan,  få tag på större lådor. Det ska va till adulta kungsboer. 
Eller om det går att köpa större rack. Tacksam för svar mvh Thomas 

Vad för kungsboor? Finns ju en hel del att välja på, storleken på vuxna djur skiljer flera meter ibland så för ett korrekt svar bör man veta ormens längd som fullvuxen. 

Finns ju lådor på IKEA som man har under sängen? Dessa kanske skulle passa? Annars blir det nog rätt svårt att hitta lådor i Sverige åt fullvuxna kungsboor :P 

Menar du färdiga racklådor eller vilka lådor som helst förresten??

590
365
SweBoa:
Morpher imperator 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

sunglow87 skrev:
Morpher imperator 

Och dom blir hur stora? :) Morpher är inte min grej och kan knappt nåt om dom! Tänkte om vissa morpher yttrar sig även i storlek som det kan göra på andra arter :) 

590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:

Och dom blir hur stora? :) Morpher är inte min grej och kan knappt nåt om dom! Tänkte om vissa morpher yttrar sig även i storlek som det kan göra på andra arter :) 

Mellan 180 200 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

sunglow87 skrev:

Mellan 180 200 

Vill du följa L80 bör alltså lådorna vara (minst!) 1kvadratmeter med en minsta höjd på 50cm. Det är vad jag har åt mina Blodpytons i höjd, kan tycka att det är lite på gränsen till en klättrande art som kejsarboa men det är ju bara MIN åsikt :)

Har kollat runt en hel del nu men tyvärr hittar jag inga lådor i den storleken som kan användas i racksystem, hoppas du löser det! Lycka till.

590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:

Vill du följa L80 bör alltså lådorna vara (minst!) 1kvadratmeter med en minsta höjd på 50cm. Det är vad jag har åt mina Blodpytons i höjd, kan tycka att det är lite på gränsen till en klättrande art som kejsarboa men det är ju bara MIN åsikt :)

Har kollat runt en hel del nu men tyvärr hittar jag inga lådor i den storleken som kan användas i racksystem, hoppas du löser det! Lycka till.

Får bli terrarium istället, men tack ska du ha för hjälpen :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

sunglow87 skrev:

Får bli terrarium istället, men tack ska du ha för hjälpen :)

Det tror jag är ett mycket bra beslut :) Lycka till med aveln framöver!

120
62
neon:
lpracks.com/103-tubs-boxes

visionproducts.us/vp12wp/?page_id=22

590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:

Det tror jag är ett mycket bra beslut :) Lycka till med aveln framöver!

Tackar :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild