Ormfantasten :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Thinning skrev:
Bra positiv artikel om vårt intresse där du lyckas visa att vi är "vanliga" människor med ett intresse för en speciell djurgrupp.
Riktigt fin blodpyton också.

Mvh. Björn

Tack Björn! Roligt att höra att det uppskattas även på andra håll än på hemmafronten :) Kul att se dig sist på mässan också!

stefan707 skrev:
Nog för att jag tyckt din blodpyton var fin på bilder, men helt ärligt så vart den snyggare ändå på den där filmen! Den där röda färgen blir man lite lätt såld på...

Hon har blivit väldigt djupt röd med åren.. gillade du henne på filmen skulle du se henne i verkligheten, stadig och fin madame :) 

88
72
gebon:
Bra reportage! Behövs mer sådant när det gäller reptiler och framförallt då ormar, som av någon outgrundlig anledning sätter skräck i så många. Japp, då är det väl bara att byta ut Jonas_ till "Ormfantasten" nu då. Det nicket passar ju dig som handsken:)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

gebon skrev:
Bra reportage! Behövs mer sådant när det gäller reptiler och framförallt då ormar, som av någon outgrundlig anledning sätter skräck i så många. Japp, då är det väl bara att byta ut Jonas_ till "Ormfantasten" nu då. Det nicket passar ju dig som handsken:)

Haha :) Njae..Det har gått en tid nu sen inslaget och jag har fått mycket respons, både positiv och negativ såklart, mestadels bra kritik och har jag lyckats få nån människa intresserad av hobbyn är jag nöjd! 

Jag vill absolut inte utnämna mig som någon talesperson eller expert på ormar :) Jag är outbildad om man pratar utbildning i ämnet reptiler, jag är självlärd och ses mycket hellre som en skön kille med en enorm passion för kramormar! :)

Tycker man någonting är roligt, spännande och intressant så lär man sig hela tiden, jag har sålänge jag kommer ihåg alltid läst allt som finns att läsa om kramormar, men även lyssnat väldigt mycket på äldre generationer i hobbyn, människor med egen erfarenhet är ovärderliga att prata med..speciellt om man delar passion såklart! Och lägger man ner tid och engagemang år ut och år in så tids nog börjar man ju kunna en del, då blir allt med djuren så himla mycket roligare tycker jag.. kunskap om djuret/djuren man håller är i min mening ett måste för att man ska kunna njuta av arten fullt ut, ett bra tålamod hjälper såklart till då det inte är någon snabb process att hålla på med ormar, det tar många år för en liten juvenil att bli stor adult, tyvärr är ju många ormar i våra terrarier runtom i landet övermatade som satan & en stor andel är överviktiga pga för mycket mat helt enkelt, det problemet slipper man också med kunskap ;) 

Avslutar med att alla är nybörjare nångång, det bör alla komma ihåg, viktigt att man vågar fråga och framförallt man måste få misslyckas med saler utan att bli lynchad! Ett bra kontaktnät är guld värt! 

Sen finns det väldigt ofta flera sätt än 1 som är rätt, vi har olika förutsättningar hemma, det som fungerar bra för mig kanske inte gör det för dig och vice versa, man måste få prova sig fram lite. (Inte på bekostnad av djuret såklart)

Passionen tog över som vanligt och det blev ett långt inlägg :) Tack för supporten alla vänner i den här hobbyn, det betyder mycket. Trevlig helg alla medlemmar. 

// Jonas Gavlen 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Ännu ett år med ormarna har passerat, tänk vad tiden går! :) 

Dock roligt och extremt spännande att avelssäsongen närmar sig här hemma. 

Säkert många fler som varit med i sin lokaltidning, radio, TV osv för att prata om vårat gemensamma intresse, djur i terrarium. Dela gärna med er! :) 

Passar även på att önska trevlig helg redan nu. 

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Jonas_ skrev:
Ännu ett år med ormarna har passerat, tänk vad tiden går! :) 

Dock roligt och extremt spännande att avelssäsongen närmar sig här hemma. 

Säkert många fler som varit med i sin lokaltidning, radio, TV osv för att prata om vårat gemensamma intresse, djur i terrarium. Dela gärna med er! :) 

Passar även på att önska trevlig helg redan nu. 

Lokaltidningar har jag varit med i en gång, och jag råkade nämna djuren... Och så pratade jag om bönsyrsor en gång på radio (länge sedan både och så radiorepotaget ligger nog inte på sverigesradio play, och tidningen ges inte ut till hela sverige)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild