Rutpyton eller Jaguarpyton?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jimmy skrev:

Dessa morpher är ju fina att se på men personligen tycker jag det är lite tråkigt att det inte finns några lokaliteter att få tag på, utan nu är det Diamondjunglebredlijaguarer (typ) man mest ser.

Hade vart kul om det fanns någon som hade tex riktiga cheyneis från Atherton Tablelands eller Darwin-rutpytons utan några bastardgener(obs glimten i ögat!)

Har haft en Jaguar själv, fin orm med ett hiskeligt humör!

Kan bara instämma Jimmy! Lokalitetsdjur är så otroligt mycket roligare och snyggare att ha att göra med, tycker även jag :) 

Jag skulle dock inte säga att cheynei med jaguargener är en morph utan mer en hybrid då det blir cheynei x mcdowelli i dom, två olika arter, jag TROR att det är så iaf.. jag kan ha fel :) 

42
8
JonasC:
Absolut är det häftigt med lokaliteter, peka exakt på kartan och säga var dens ursprung är ifrån.
När det kommer massa nya morhper tar väl det över intresset vilket jag också tycker är synd.
Om jag inte minns fel har jag nyligen sett två cheynei från olka lokaliteter på köp/sälj.

Jaguar är ju en morph ursprungligen från mcdowelli, sen inavlad hos olika underarter tex cheynei, så en cheynei med jaguargener borde man väl säga att det är både en morph och en hybrid?

Ha en bra helg! :)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Har för mig att när det är underartskorsningar så brukar man säga blandning (intergrade på engelska).
Tex mcDowelli x cheynei = blandning. Rena hybrider är det när arter korsas, tex viridis x spilota (Carpondro).

13
3
Ornerfors:
Www.Coldbloodcreations.Com . Gå in på available, engelsk uppfödare bosatt i Sverige som har Djungelrut.

54
18
Davgust:
Ornerfors skrev:
Www.Coldbloodcreations.Com gå in på available engelsk uppfödare bosatt i Sverige som har Djungelrut.

Stort tack för det, ska ta kontakt med honom när det är dags då! :)

13
3
Ornerfors:
Davgust skrev:

Stort tack för det, ska ta kontakt med honom när det är dags då! :)

Lycka till med framtida rutisen/rutisarna, kul att se fler skaffa tycke för dem :)

54
18
Davgust:
Ornerfors skrev:

Lycka till med framtida rutisen/rutisarna, kul att se fler skaffa tycke för dem :)

Tackar, dom är så otroligt fina så är lite svårt att inte tycka om dom! Haha :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild