Manouria impressa Laglig i Sverige?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Köpa djur och sedan kolla upp vad som gäller för den specifika arten låter som att man gör saker i fel ordning för mig :)

Har du beställt djur så är det självklart dom är lagliga, vad jag vet har Sverige inget förbud mot vissa arter, förutom kanske någon giftig art, men det vågar jag inte garantera då jag är för dåligt påläst i ämnet. 

2052
780
psyjoh:
Ska 5 personer från skansens zoo avgöra om du och din familj och hunden kan bo ihop med 2 sköldpaddor?

6
0
Pellegren77:
psyjoh skrev:
Ska 5 personer från skansens zoo avgöra om du och din familj och hunden kan bo ihop med 2 sköldpaddor?

Som jag tolkade det skulle 5 djurskötare/kontrollanter från Skansens Akvarium/zoo komma, tillsammans med sköldpaddorna hem till mitt hus och avgöra om det är en lämplig miljö för dom, ja.

vet inte om det endast gällde just denna art eller om de gör så med alla importerade djur från US som skickas dit för hälsokoll.

10
4
MInnaSokura:
Pellegren77 skrev:

Som jag tolkade det skulle 5 djurskötare/kontrollanter från Skansens Akvarium/zoo komma, tillsammans med sköldpaddorna hem till mitt hus och avgöra om det är en lämplig miljö för dom, ja.

vet inte om det endast gällde just denna art eller om de gör så med alla importerade djur från US som skickas dit för hälsokoll.

Hej

Jag undrar var Skansen Akvariet har dessa sköldpaddor? Besöker Skansen ett par gånger i månaden och har då inte sett till dom?

60
163
Pelle:
Det är för sådana här trådar jag har reggat mig på Terrariedjur.se, fantastisk läsning, bästa underhållningen. 

Medlem i DHF
63
127
griseus:
Helt sant kan rädda vilket kvällsskift som helst om man har tråkigt.....

2052
780
psyjoh:
Vad händer om hunden skäller?
Får man inte ha sköldpaddorna då?

2966
1648
Hoggaforfan:
MInnaSokura skrev:

Hej

Jag undrar var Skansen Akvariet har dessa sköldpaddor? Besöker Skansen ett par gånger i månaden och har då inte sett till dom?

Finns de så: I bakhäng där besökare är förbjudna

62
131
Toke:
Nån som vet om regeln med hund även gäller Grekiska landsköldpaddor? 
Vår hund skällde igår och nu är jag livrädd att fem kontrollanter från Skansens Zoo ska komma och knacka på dörren och ta våra paddor :-/

417
249
KANDARBA:
Pellegren77 skrev:

När jag beställde därifrån gick det genom amazon.co.uk

Går det köpa djur via amazon ? någon som tidigare gjort detta. Och pelle77 hur är din erfarenhet att beställa där igenom? 

Har faktiskt aldrig kollat efter djur där inne men ska faktiskt kolla efter lite tusenfotingar där. ^^ 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild