Geochelone gigantea

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
Basiliscus skrev:
Ok tack på svaret på den frågan aldabrachelys. Vet du något om hur man håller dem i Sverige och om de trivs bäst tillsammans eller om man kan bara ha en? Vet att reptiler är djur som ofta lever ensamma men några undantag måste finnas. 

Tror aldrig jag sett ett bråk emellan alla våra arter och oftast verkar de flesta sköldpaddsarter trivas i grupp (eller inte bry sig) men undantag lär finnas, främst bland vattensköldpaddor misstänker jag (snapping turtles).
Just denna arten finns det gott om bilder på hjordar, både ifrån det vilda och djurpark.
www.yale.edu/caccone/images/current-aldabra.jpg

112
116
aldabrachelys:
Jag har tagit in dem för vintern för en månad sen på grun av den pissiga sommaren. Jag har ett uthus som jag ska bygga ut med ett rejält växthus.

173
264
ricard:
aldabrachelys skrev:
Jag har tagit in dem för vintern för en månad sen på grun av den pissiga sommaren. Jag har ett uthus som jag ska bygga ut med ett rejält växthus.

Kul tråd hörrni! :) Roligt med folk som satsar! Det här är en galen art att hålla men finns passion och plats (hjärterum/strjärterum) så löser det sig. En prioritering helt enkelt.

En sån där hona måste ju få ur sig masssor med ägg! :D
Lycka till!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild