Dvärgtigerpyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Lnap83 skrev:

Är det rätt av människan att avla fram varianter som ska vara lättare av oss att hålla i fångenskap? Har man inte plats för stora pyton utan vill ha en orm i boa storlek så finns där ju rätt många boa att välja på, eller snokar om man vill ha fler än ett djur? 

Nej jag tycker inte att det är rätt :) Men det är jag det. 

Har man inte plats för en stor pytonorm finns det ju mellanstora, mindre och små pytonormar att välja på! :) 

Därför jag exempelvis sålt alla mina burmesiska tigrar och endast har andra arter tigerpytons hemma idag, både dvärgtigrar (Python bivitattus progchai) och sri-lankan tigerpyton (Python molurus pimbura). 

Så jag håller med i ditt resonemang! Håll arter du har plats för istället för att göra om arter du vill ha men inte kan ha hemma pga av deras storlek ;) 

Det finns så otroligt många fina pytonormar redan, strunta i att blanda olika lokaliteter och eller underarter. 

Självklart gör alla som dom vill och jag har ingen synpunkt på er som gillar att korsa hit och dit, alla är olika helt enkelt :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Python molurus pimbura

Python bivittatus progschai

Hade jag varit singel & bott större hade det såklart funnits burmeser kvar men dessa arter duger för stunden :D 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild