Avel på kungspyton?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
ddr:
Jens96 skrev:

Okej, du har rätt i de du säger absolut vill ju inte att djur ska komma i fel händer. Vad har du för förslag på vad som är bättre att avla på?

Något du har intresse för är givetvis det bästa valet.

81
113
Henriette:
Varför avla för att avla? Hitta en art du är intresserad av, håll på med den ett tag, och känn efter, och utvecklas därifrån! :) 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Många som är ruskigt snabba på att avla på sina reptiler nuförtiden, inget fel i att avla vidare på sina djur, vore ju konstigt av mig att säga så då jag själv föder upp ormar :) 

Henriettes svar var ju riktigt bra & tänkvärt :) Skaffa det du är intresserad av, håll den arten minst ett par år och efter det kan man vara redo för nästa steg! Allt ska gå fort på 2000-talet :) 

Exempelvis så hade jag haft ormar i strax över 10år innan jag ens funderade på någon avel.. efter det dröjde det några år till innan jag kom igång, mest för jag kände att jag hade för lite kunskaper om arten & erfarenhet tar år att skaffa sig.. inte veckor ;) 

Avslutar med att givetvis ska man avla på ormar om man har ett brinnande intresse & en passion för det man håller på med.. men.. stressa inte utan låt det ta några år så blir allt så mycket enklare, ett bra tips från mig om jag får säga det själv! 

81
113
Henriette:
Håller med ovanstående. Har iofs inte haft mina ormar i flertal år innan jag började avla. Men är man somsagt väldigt intresserad från början och vet att det är nåt man vill hålla på med, så why not. Men när man börjar fundera på "vad ska jag avla på för nåt?" istället för "Denna art vill jag hålla på med" så blir det soppa tror jag. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild