Exo-terra, EpiWeb bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:

376
359
a6lex:
bufobox skrev:
Har inte bromeliorna bara sin färg ibland? Mesta dels gröna?

Mina bromelior är nästan röda nu efter allt ljus :)

376
359
a6lex:

En liten uppdatering på hur det går! Har inte installerat min enorma fogger än. Men ska göras innan sommaren. Allt växer på bra, klätteräxterna har slagit rot ordentligt nu. De har tagit sig ner till reservoiren där de tar vatten med rötterna.

Ska montera en lian på rymddiagonalen så guldrankan kan fylla det tomma i terrariet :D Bromeliorna har blivit röda och snart blomar min Chirita sp.! Ska bli trevligt med lite mer färg i terrariet.

376
359
a6lex:
Nu har den slagit ut! Riktigt fin blomma.

Växer på, leker lite med vattentillförseln för att se hur det väger

321
444
Daniel_S:
Grymt kul att se!!!!
Man känner sig nästan som en stolt far när växterna blommar! :)

376
359
a6lex:

En lite uppdatering, fick ett litet missöde i sommras då 3 av 4 lampor dog, vilket gjorde att alla växer i terraret blev bruna...

Men nu har det växt till sig igen. Ska in o ansa lite, ta bort massa gammla döda växter.

376
359
a6lex:

Såg nu att växterna i alla fall verkar trivas!

Har inte instalerat min fogger än (skäms), men gör det när terrariet står på rätt ställe.

378
479
Svedjemo:
Ser riktigt frodigt och fint ut!

321
444
Daniel_S:
Ja verkligen! Riktigt jäkla snyggt!
Dags att lite dock :)
Vad är det för tillandsia som blommar på sista bilden?

184
218
Kristian_F:
Riktigt snyggt och ännu snyggare teknik :). Angående din Dionaea muscipula, de behöver ha en vintervila ett par månader i 0-10C för att leva längre än 2-3 år. Men de är självpollinernde, så när den blommar väntar du bara tills 2/3 av blommorna är bruna, sen strör du ut fröna bara så kommer det nya små insektsfångare, dock växer de väldigt långsamt första året och vet inte om de hinner blomma innan de dör av "utmattningen" som konstant tillväxt verkar ge de. Gelen som dyker upp ibland är slemsvampar, de består av små encelliga organismer som bildar kolonier, skitfräna saker som kan krypa igenom en linneduk utan att tappa formen :).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild