Exo-terra, EpiWeb bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29

9
11
Chelicerae:
Verkar vara ett väldigt genomtänkt bygge. Riktigt snyggt dessutom! Tror att du tänker helt rätt om att komplettera med någon till lian för att få mer djupkänsla i terrariet. Förutom att det skulle bli ännu snyggare är det nog bra för kommande innevånare.

141
35
GeckoLover99:
a6lex skrev:
Tror ni om dessa plantor?

CRYPTANTHUS BIVITTATUS

NEOREGELIA SCHULTESIANA PURPLE RED

ONCIDIUM CHEIROPHORUM

ORSTADELLA CENTRADENIA

PTERIS GREEN

TILLANDSIA BRACHYCAULOS ABDITA

VRIESEA RACINAE

Vart även sugen på att köpa en ordentlig fogger

Hej, vill börja med att säga att du definitivt vet hur man får ut det bästa av ett litet utrymme, fantastiskt fint!
tänkte sedan fråga vart du köpte din C. Bivitatus? Riktigt fin och ger ju en väldigt fin liten färgklick bland det gröna :)

376
359
a6lex:
GeckoLover99 skrev:

Hej, vill börja med att säga att du definitivt vet hur man får ut det bästa av ett litet utrymme, fantastiskt fint!
tänkte sedan fråga vart du köpte din C. Bivitatus? Riktigt fin och ger ju en väldigt fin liten färgklick bland det gröna :)

Tacka! C. Bivitatus köpre jag av Daniel_S, han har bra kvalite på sina plator och riktigt bra priser :D

376
359
a6lex:

Flyers90 skrev:
Ser bra ut! men tycker du borde försöka få in lite mer färg i det! =)

Jobbar på det! Fireballen börjar få sin röda färg i alla fall och C. Bivittatus hoppas jag växer till sig o får bra färg :D

376
359
a6lex:

Torka bort lite damm och putsa till reflektorerna, blev lite bättre ljus :)

376
359
a6lex:

Klätterväxterna är på G i alla fall!

1
1
schtibb:

Wow, har läst igenom hela tråden. Imponerande. Jag tänkte själv börja bygga ett exo terra terrarium (45x45x60) med epiwebiis. Tänkte köpa UHOP-Stick 10W (3 sticks med 2 reflektorer). Planerade inte att ha någon annan kylning än den man får från datafläkten man kan köpa från dusk (som monteras på rutan med magneter). Tänkte använda orginaltoppen (nät). Totalt kommer det ju vara ca 30W från ljuskällorna samt lite cirkulation från fläktarna plus att en del av värmen försvinner via nätet i toppen. 

Planerar att ha 1 crested gecko i terrariumet. Från början var det väl tanken med ditt vivarium också va? Utifrån dina erfaranheter hur lämpligt tror du det är att ha en crested gecko i ett epiwebiis exo terra terrarium?

Hur har du fäst/planterat dina växter? Har du snörat fast dem i epiweb bakgrunden?

334
289
LobsterPie:
Även jag har suttit och sträckläst tråden, måste säga att det är ett sjukt imponerande och inspirerande bygge! Sjukt kul att du verkligen berättar steg för steg hur du gör allt. Önskar bara att man var lika händig och elkunnig så att man kunde göra något liknande någon gång :) Ska följa resten av utvecklingen med spänning!

376
359
a6lex:
schtibb skrev:
Wow, har läst igenom hela tråden. Imponerande. Jag tänkte själv börja bygga ett exo terra terrarium (45x45x60) med epiwebiis. Tänkte köpa UHOP-Stick 10W (3 sticks med 2 reflektorer). Planerade inte att ha någon annan kylning än den man får från datafläkten man kan köpa från dusk (som monteras på rutan med magneter). Tänkte använda orginaltoppen (nät). Totalt kommer det ju vara ca 30W från ljuskällorna samt lite cirkulation från fläktarna plus att en del av värmen försvinner via nätet i toppen. 

Planerar att ha 1 crested gecko i terrariumet. Från början var det väl tanken med ditt vivarium också va? Utifrån dina erfaranheter hur lämpligt tror du det är att ha en crested gecko i ett epiwebiis exo terra terrarium?

Hur har du fäst/planterat dina växter? Har du snörat fast dem i epiweb bakgrunden?

Har inte satt några växter i bakgrunden, utan de har växt fram själv. Ska du ha det riktigt grönt så måste du nog ha mer kräm i ljuset, jag kör på ca 100W nu :)

Crested gecko kan man ha i ett 45x45x60, men det är nog i minsta laget! Så det är viktigt att inredan bra :)

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Har inte bromeliorna bara sin färg ibland? Mesta dels gröna?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 29
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild