Exo-terra, EpiWeb bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29

217
337
MartinJ:
Löjligt läckert. Nu saknas bara de omtalade klätterväxterna, så de framtida trädgrodorna har någonstans att hålla till ;)

196
268
NickeJ89:
Såg att jag inte hade kommenterat här tidigare...

Du gör ett fantastiskt bra jobb! Kommer bli toppen.

129
114
kekke:
Snyggt! Skulle dock försöka få in fler röda eller bruna toner för att få mer kontraster!

376
359
a6lex:

kekke skrev:
Snyggt! Skulle dock försöka få in fler röda eller bruna toner för att få mer kontraster!

Håller med dig, men Fireball och C. bivittatus kommer att få röda toner när de växer till sig :)

N. Fireball

C. bivittatus

129
114
kekke:
a6lex skrev:

Håller med dig, men Fireball och C. bivittatus kommer att få röda toner när de växer till sig :)

N. Fireball

C. bivittatus

Trevligt! Fireball är fin, fast kan tycka att den blir lite stor. Har alltid tyckt att det är svårt att få till proportionerna i mindre terrarier på ett bra sätt.

Ska bli spännade att se hur det ser ut om ett par månader!

321
444
Daniel_S:
Ja, oj! Detta blev ju verkligen kanon! 
Precis som du säger också, fireball kommer att färga ut, och sen har du ju även chiritan som kommer att blomma.
Tror det kommer bli kanonfint!

Mina fireball har hålt sig i bra storlekar, har haft i 30x45x45 som funkat jättebra. När de skickar ut nya skott så klippar man ju dom.

Kul att du fått in en liten dionea muscipula som sitter i hörnet och tuggar :)
Slipper du förhoppningsvis en del av sorgemyggen!

376
359
a6lex:
Daniel_S skrev:
Ja, oj! Detta blev ju verkligen kanon! 
Precis som du säger också, fireball kommer att färga ut, och sen har du ju även chiritan som kommer att blomma.
Tror det kommer bli kanonfint!

Mina fireball har hålt sig i bra storlekar, har haft i 30x45x45 som funkat jättebra. När de skickar ut nya skott så klippar man ju dom.

Kul att du fått in en liten dionea muscipula som sitter i hörnet och tuggar :)
Slipper du förhoppningsvis en del av sorgemyggen!

Min dionaea muscipula trivs förvånadsvärt bra faktiskt! De brukar dö annars! Sorgemyggen verkar jag klarat mig från ändå :) Tror det är tackvare min interna fläkt och att lysramperna är fläktkylda (suger ut lite, lite luft).

Mycket nöjd med växterna! Blir kul att se hur det växer :)

376
359
a6lex:

Fick hem min nya fogger idag. Den var mycket större än vad jag trodde så beställde en hylla jag kan sätta ovanför terrariet och ha foggern på.

Som tur är går det att reglera effekten. När jag testade den med slang i badrummet på full effekt så börja den fylla hela badrummet med dimma!

Testade med slangen i terrariet på lägsta för att se om det räckte

Det har börjat ta sig ganska bra nu, ska dit med mer klätterväxter på vänster kortsida

376
359
a6lex:

MartinJ skrev:
Löjligt läckert. Nu saknas bara de omtalade klätterväxterna, så de framtida trädgrodorna har någonstans att hålla till ;)

Nu har jag platerat in lite Epipremnum pinnatum, planen är att låte det få växa upp för Hygrolonväggen samt dra en lian av Hygrolon rakt genom terrariet på rymddiagonalen där Epipremnum pinnatum ska få växa :D

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Ser bra ut! men tycker du borde försöka få in lite mer färg i det! =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild