Exo-terra, EpiWeb bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29

53
26
Findus:
a6lex skrev:

Har paratat med Daniel_S, han skulle få hem grejer till Februari :) Frågan är ju bara hur bra växtrna klara kylan under transport :I

Är återigen nyfiken på uppdatering! :-D

376
359
a6lex:
Findus skrev:

Är återigen nyfiken på uppdatering! :-D

Nu har det inte hänt så mycket :) Jagar växter för tillfället! Är tydligen svårt med det denna årstid!

53
26
Findus:

a6lex skrev:

Nu har det inte hänt så mycket :) Jagar växter för tillfället! Är tydligen svårt med det denna årstid!

Jaså! Ok, då avvaktar jag tills växterna har flyttat in :-)

376
359
a6lex:
Findus skrev:

Jaså! Ok, då avvaktar jag tills växterna har flyttat in :-)

Slängde in lite växer i terrariet. Är inte mycket men måste ju börja någon stans. Är inte det lättaste att få tag i tropiska växter såhär mitt i vintern!

Planterade dessa på marken, ska låta pumillan få växa upp längs med vattenröret

Fick med en lite bonus, undrar om den ens är svensk

Planterade bromelian lite i bakgrunen så den inte tar över för mycket. Få se hur den trivs där

Den andra va någon form av ormbunke som skulle klara fukten bra, klippte ner den lite och satte den i förgrunden

Nästa steg blir att sätta in lite epifyter på väggen och på grenarna. Även en fogger ska instaleras! Ska bara försöka hitta en som ska kunna passa :D

376
359
a6lex:
Sitter och kollar på Bens Jungle ad det finns för växter. Tips på växter är mycket uppskattat!

376
359
a6lex:

Tror ni om dessa plantor?

CRYPTANTHUS BIVITTATUS

NEOREGELIA SCHULTESIANA PURPLE RED

ONCIDIUM CHEIROPHORUM

ORSTADELLA CENTRADENIA

PTERIS GREEN

TILLANDSIA BRACHYCAULOS ABDITA

VRIESEA RACINAE

Vart även sugen på att köpa en ordentlig fogger

182
87
Mrjansson92:
tror det blir riktigt snyggt med den färgen mot allt det gröna =)

376
359
a6lex:
Har fått endel förslag från Daniel_S. Tänkte köpa lite växter och eventuellt kompletera med färgranna växter från BJ om det behövs!

376
359
a6lex:
Har beställt växter av Daniel_S som förhoppningsvis kommer i veckan. Passade även på att beställa en fogger som jag kn ha under terrariet och sen leda in dimman genom en slang. Tittar man på specen så verkar den vara bland de bättre på marknaden. Är ju tysk kvalité så bör ju klå allt amerikanskt skit som finns på reptilmarknaden ;)

376
359
a6lex:
Fick växterna idag och Daniel_S hade skicka med lite extra! :D

Tröck in allt i terrariet, är tyvärr inte så konstnärlig av mig men tycker det vart rätt bra ändå. Ska dit med lite mer klätterväxter i framtiden som ska täcka Hygrolonväggen.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 29
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild