Exo-terra, EpiWeb bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29

197
111
Wirre:
a6lex skrev:

Ska bara a en som mäter :) Har dedan en sån du länka! Helt värdelös... Visa bara 100% hela tiden...

Jag gissar att det är samma sensor som jag använder som sitter i din trasiga. Den är inte vattentålig :)
Kan du inte byta sensorn och 3d-printa ett bättre skal?
Jag tror att jag har en sensor liggandes om du skulle vilja testa.

376
359
a6lex:
Wirre skrev:

Jag gissar att det är samma sensor som jag använder som sitter i din trasiga. Den är inte vattentålig :)
Kan du inte byta sensorn och 3d-printa ett bättre skal?
Jag tror att jag har en sensor liggandes om du skulle vilja testa.

Så ser den ut, vet inte riktigt vad boxen är kalibrerad för, men har du en som skulle passa så kan det vara intresant :)

376
359
a6lex:
Tänker sätta en hygrometer och en termometer från Exo-terra (matcha) i burken för att ha flera mätvärden. Men va lite svårt att den den när den satt på sidan så rita upp en hålare med magnetfäste som jag ska göra av Polycarbonat :)
På så sätt kommer jag kunna se vad de visar framifrån, samt kunna flytta dem lite när jag vill :)

197
111
Wirre:
a6lex skrev:

Så ser den ut, vet inte riktigt vad boxen är kalibrerad för, men har du en som skulle passa så kan det vara intresant :)

Tyvärr ser min annorlunda ut. Skulle visserligen kunna fungera ändå. Men troligtvis inte. 

Annars funkar Raspberryn bra, fast det är mycket meck om du bara vill läsa av fukt.

376
359
a6lex:

Wirre skrev:

Tyvärr ser min annorlunda ut. Skulle visserligen kunna fungera ändå. Men troligtvis inte. 

Annars funkar Raspberryn bra, fast det är mycket meck om du bara vill läsa av fukt.

Sitter med liknade grejer just nu (tenta -.-)

Men blir nog som sagt lite häftigt med en hallonpaj till den enkla, skulle gjort som dig i så fall och intergrera alla system :)

376
359
a6lex:
Wirre skrev:

Heter din givare föresten?

197
111
Wirre:
a6lex skrev:

Heter din givare föresten?

Dht-22
Det var den enda som lirade med pajen 

2966
1648
Hoggaforfan:
a6lex skrev:

Har haft kontakt med MartinJ om att husera Agalychnis callidryas. Det som ska till är massa växter, är tyvärr dålig med sånt så hoppas kunna få hjälp av någon på forumet med vilka växter jag ska sätta in :)

Daniel_S is da man. Växt och grodnörd, mycket användbart ;-)

Annars kan du kanske maila med Bens jungle?

376
359
a6lex:
Hoggaforfan skrev:

Daniel_S is da man. Växt och grodnörd, mycket användbart ;-)

Annars kan du kanske maila med Bens jungle?

Har paratat med Daniel_S, han skulle få hem grejer till Februari :) Frågan är ju bara hur bra växtrna klara kylan under transport :I

2966
1648
Hoggaforfan:
a6lex skrev:

Har paratat med Daniel_S, han skulle få hem grejer till Februari :) Frågan är ju bara hur bra växtrna klara kylan under transport :I

Heat pack och frigolitlåda löser det mesta.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild