Fråga angående duschsystem?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

164
35
anders890:
Jag har precis monterat/installerat Dusk stora duschsystem i några burkar och har nu provkört systemet, jag såg att det kom några droppar vatten ur 2 st av T-kopplingarna, jag har givetvis försökt trycka dit 6mm slangen ordentligt i snabbkopplingen osv. Vet inte hur pass viktigt det är att montera fast slangar och kopplingar så att dom ej skakar och rör på sig? Är det någon som har haft liknande problem? 

90
38
Fredrik85:
Några saker att pröva.

Se till så att slangen är kapad rakt.

Pröva dra ut slangen helt och när du trycker i den igen så se till att hålla nere de blå ringen ordentligt hela vägen ner tills slangen är helt i innan du släpper.

Vissa kopplingar utav samma model tjorvar mer än andra enligt min erfaranhet, testa byta till en annan koppling om inget utav ovanstående fungerar.

Det ska inte göra något med funktionaliteten om slangarna skakar, men det är skönare för en själv om dom inte gör det.

Mvh Fredrik

378
479
Svedjemo:
Instämmer med Fredrik85!

Jag hade problem med en läckande koppling från Dusk och det verkade bero på att jag hade kapat slangen snett.

lycka till!

164
35
anders890:
Tack för tipsen, jag satt faktiskt idag och funderade på om jag skurit dom lite snett eller haft för mycket tryck över slangen och gjort den oval. Jag var ju lite stressad när jag skarvade ihop allt igår kväll, ska testa och kapa om några av slangarna :)

94
57
Wolhardt:
www.esska.se/esska_se_s/Slangkapare-till-o-20-mm-951800069506-22080.html

Verkligen att rekomendera, klipper snabbt, snyggt o enkelt. Billig också och håller en livstid för en hobbybrukare.

593
551
Redfoot:
Just vibrationerna i slangarna kan få vem som helst att bli tokig. Klamrar du fast slangarna så överförs dessa vibrationer till underlaget och det låter ännu mer. Jag har låtit mina hänga fritt och på så sätt fått det mycket tystare.
/R

444
153
jpson67:
För att få bort pulseringen i slangarna så måste du ha tror det är ca 8 dysor inkopplade då upphör pulseringen

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
jpson67 skrev:
För att få bort pulseringen i slangarna så måste du ha tror det är ca 8 dysor inkopplade då upphör pulseringen

det måste ju ha med att trycket och systemet blir större eller vart har du läst/hört det? :) 

444
153
jpson67:
Om du använder dig av dusk's stora pump så är den gjord för att köra fler dysor, jag kör med den och just nu så använder jag bara 4 dysor och har detta pulserande, men kopplar jag in fler försvinner det

378
479
Svedjemo:
jpson67 skrev:

Det beror nog mycket på hur mycket slang man har också.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild