Jag är medveten om att det är en gammal tråd, men tänkte att det kan ju vara aktuellt ändå då företaget fortfarande finns.
Malawi skrev:
Jag har beställt många gånger från reptillagret och alltid tagit på faktura och sakerna har oftast kommit efter en vecka.
Så om ni ska beställa därifrån så ta på faktura så förlorar ni aldrig pengar ifall det skulle krångla.
Jag har själv alltid tyckt att Reptillagret varit bra, trots folk starka åsikter. Sakerna har kommit snabbt och de har svarat både på mail och e-post, så länge man har valt Faktura som betalningsmedel. Nu har den åsikten ändrats totalt, och Reptillagret har fått flytta även från min lista av bra hemsidor att skaffa terrarietillbehör från.
Den 1/6 beställde jag en del grejor (värda ungefär 2000kr). Enligt deras hemsida skall leveransen ske inom 1-3 dagar, men efter 7 arbetsdagar hade ordern fortfarande statusen "Mottagen". Då jag egentligen hade rätt bråttom att få hem leveransen, mailade jag dem och förklarade att det var ganska brådskande, och frågade vad det var som tog tid. Jag blev bemött av fortsatt tystnad, utan statusuppdatering. Då försökte jag och min sambo att ringa dem på deras oehört mystiska telefontider (15-17 vardagar, dock ej "vardagar innan helg"). Efter att stått i kötid mellan 30 och 60 minuter i 8 dagar gav vi upp. Igår, den 30/6, fick jag första mailet om en statusuppdatering. En vara fanns inte i lagret och de visste inte exakt när den skulle komma in, men de skulle skicka efter produkten från deras leverantör den 1/7. Jag svarade då och sade att de ska skicka resten omedelbart och strunta i den restade produkten. Då svarade de direkt och gjode som jag sade, och nu är det skickat. Jag fick även ett mail, där han säger att "din order har uppdaterats kontinuerligt sedan den 1/6". Javisst, det tog bara 30 dagar av radiotystnad att berätta att en liten skitvara (som jag kunde leva utan) var slut på lagret...
Jag skrev då ett mail där jag helt enkelt sade att det var bra att mina varor skickats, samt tråkigt att de lever upp till sitt rykte. Svaret blev då "Absolut, om man inte får e-posten!".
Bifogar en bild på deras responsiva, kontinuerliga orderuppdatering.