Belysning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

444
153
jpson67:

Köpte ledlister fruktansvärt billigt på rödovremässan 110dkk för 75cm 6500K sen dimmer kosta 35 dkk och IP65

94
57
Wolhardt:
Lovet skrev:

Var inne på Clas ohlson och tittade på dessa, de är väldigt små så jag tänkte bara fråga hur många du tror att de krävs till ett 60x45x60

Var tre i kitet jag köpte vilket blev bra till mina herptek b90 h50 d70

239
197
Danpss:
jpson67 skrev:
Köpte ledlister fruktansvärt billigt på rödovremässan 110dkk för 75cm 6500K sen dimmer kosta 35 dkk och IP65

Vad hette säljaren?

444
153
jpson67:

Tror det va dessa

www.terrariumdesigner.nl/webshop

123
68
mallimalli:
Svedjemo skrev:
Denna använder jag i min regnskogsburk, funkar fint och är billig.

www.dx.com/p/hml-waterproof-72w-9000lm-6000k-300-x-smd-5630-led-white-light-strip-w-mini-controller-5m-12v-275260.Vcpos4peCnP

Det är dock ett ganska kallt ljus så man behöver, som tidigare nämnts, komplettera med lite varmare ljus om man vill efterlikna ett "naturligt" ljus.

Edit: upptäckte att min länk inte funkar av någon anledning... Ska se om jag kan hitta en bättre länk

Förlåt att jag väcker liv i gammal tråd men jag försöker lösa ett dilemma:

Hur kopplar du en sån list? Jag beställde därifrån och den har bara typ två st 10 cm långa små kablar som sticker ut, en svart och en röd... Behövs både en extra bit kabel (som man löder ihop med dom andra eller?) och en adapter.
Var kan jag köpa det?

444
153
jpson67:
Bara att löda dit den längd du vill ha i mellan

376
359
a6lex:

mallimalli skrev:

Förlåt att jag väcker liv i gammal tråd men jag försöker lösa ett dilemma:

Hur kopplar du en sån list? Jag beställde därifrån och den har bara typ två st 10 cm långa små kablar som sticker ut, en svart och en röd... Behövs både en extra bit kabel (som man löder ihop med dom andra eller?) och en adapter.
Var kan jag köpa det?

Såhär gör man :)

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=4381&p=28

123
68
mallimalli:
a6lex skrev:

Såhär gör man :)

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=4381&p=28

Tack för hjälpen!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild