Live cam, kläckning L. alterna

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

94
57
Wolhardt:
Gibblo skrev:

Om du kollar på förstasidan så har han bilder på sin setup där. Ser ut att vara en iphone 4s i alla fall.

Iphone 4 med trasig skärm.

Streamen lägger ner ibland, vet inte om det är för att iphonen blir överhettad, får notismeddelanden, eller kanske för många anslutna samtidigt. Verkar vara mest på förmiddagen den stänger ner.

Nån som har nån ide om 24h. ljuset kan störa eller hindra kläckningen ??

57
37
MickeyMike:
Vilken dag är vi inne på nu?

187
221
Moova:

MickeyMike skrev:
Vilken dag är vi inne på nu?

Om dag 64 var den 17'e så borde idag vara dag 68.

2966
1648
Hoggaforfan:
Frågan är hur många som blivit av med jobbet när de väl kläckts :-P
"Snart klar chefen, de kläcks vilken sekund som helst"

Wolhardt skrev:

Iphone 4 med trasig skärm.

Streamen lägger ner ibland, vet inte om det är för att iphonen blir överhettad, får notismeddelanden, eller kanske för många anslutna samtidigt. Verkar vara mest på förmiddagen den stänger ner.

Nån som har nån ide om 24h. ljuset kan störa eller hindra kläckningen ??

Vet inte bekräftat men har jag svårt att tro. Krävs ganska starkt ljus för att komma igenom skalet.
Men intressant fråga.

94
57
Wolhardt:
Hoggaforfan skrev:
Frågan är hur många som blivit av med jobbet när de väl kläckts :-P
"Snart klar chefen, de kläcks vilken sekund som helst"

Vet inte bekräftat men har jag svårt att tro. Krävs ganska starkt ljus för att komma igenom skalet.
Men intressant fråga.

Haha.. Ja hoppas att 50% har kvar jobbet men det ör kanske överskattat ;)

pratade med en tjej som streamar majsormskläckning på youtube, (som förlvrigt kläcks just nu, sök Eggcam) hon upplevde unte nånting negativt av lampan. Detta är hennes andra live kläckning vad jag vet.

förövrigt så "lyste" jag äggen igår pga orolig men dom ser fortfarande friska ut en såg jag huvudet som rörde sig lite mot toppen :)

68dar, och jag har precis bet min fru starta om kameran...

94
57
Wolhardt:
Moova skrev:
Lite Off topic men, dår man fråga vad appen heter  och hur du gjort?

Har två iPhones liggandes hemma och skulle gärna se vad både katterna och kragagamerna hittar på när jag är på jobbet ;) 

On topic igen: haft sidan igång sen du la upp länken, tittar in med jämna mellanrum så man inte missar något ;)  jätterolig ideé!

hur har det gått för dig ?

187
221
Moova:

Wolhardt skrev:

hur har det gått för dig ?

Vi har lagt det lite på is då sambon som är lite mer teknisk än mig både pluggar och jobbar men i helgen är vi lediga så ska hitta lite tid att ta tag i det hela :) 

Kul med Eggcam kanalen förresten, nu har jag något att kika på en stund medans jag väntar på aktivitet i dina ägg :D 

94
57
Wolhardt:
Bara för att inte lura någon att dom sett den första kläckas så kan jag meddela att jag har fuskat o manuellt öppnat ett av ägen då jag blev orolig. (Vilket inte alls känns lika roligt)

Det som gjorde mig orolig var att jag inte såg lika mycket vener längs skalväggarna längre och det altuella ägget hade en synbar orm i sig som inte rörde sig när jag buktade in ägget något med fingret, utan snarare verkade stel och liksom hela kroppen snurrade pga mitt fingers tryck.
Dock så tittade intresserat en till synes helt frisk o färdigutveklad alterna juvenil på mig när jag öppnat "locket" som om inget hade hänt :)

Låter dom andra ligga nån dag till då jag helst ser att dom tar sig ut självmant.

nån som kan bekräfta att det är en del av processen att kärlen längs skalväggarna försvinner strax innan kläckning ?

293
354
Dynamitella:

wiii! Bebis!

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag utbringar en skål för Torleif ( som jag döpt ormen till på eget initiativ)! 
Grattis så hoppas vi resten av äggen kläcks som dom ska och vi får se en live kläckning utan fusk ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild