Sommarkattens tid är snart förbi.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

544
425
Gibblo:

Har en arbetskamrat som bor i Helsingör, han sa att där var någon damm i Danmark som man tydligen lätt kan se sköldpaddor då det skulle vara rätt många där, som folk släppt ut så klart.

Men dessa verkar klara vintrarna, vet inte vad det är för några men tänkte sticka dit och kolla när jag fått förklarat var det är.

Sjukt oavsett vilket djur man nu skaffar och sen får för sig att dumpa det i skogen.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:
Släpps säkert ut fler katter, men man reagerar väl inte lika mycket på att se en katt ute än att se en sköldpadda eller annan reptil.
Jävligt trist hursom, och jag hoppas att ingen här ens har tänkt tanken att släppa ut sitt djur.

347
220
Newton:
Kaniner har också blivit ett stort problen..

295
270
barkskog:
Kega skrev:
"Han råder föräldrar till husdjursintresserade barn att köpa en bok om djuret innan de funderar på att skaffa det."

Tror tyvärr inte att det kommer att hända, många som inte orkar sätta sig in i saker innan.

Undrar vilken bok han menar. "Lilla Kalle" har nog svårt att läsa engelska.

57
37
MickeyMike:
Newton skrev:
Kaniner har också blivit ett stort problen..

Här i Stockholm och på Kungsholmen i synnerhet har vi extrema problem med förvildade kaniner som ursprungligen kommer från Jungfrudansen i Huvudsta i Solna. Det var en herre som hade en större mängd kaniner på 60- eller 70-talet i sitt hem. Kaninerna kom lösa när nämnda herre avled och förökade sig och har därefter spridit sig från Huvudsta till bland annat Kungsholmen där Stockholm Stad skjuter av ca 1000 kaniner om året.

347
220
Newton:

MickeyMike skrev:
Newton skrev: Kaniner har också blivit ett stort problen..Här i Stockholm och på Kungsholmen i synnerhet har vi extrema problem med förvildade kaniner som ursprungligen kommer från Jungfrudansen i Huvudsta i Solna. Det var en herre som hade en större mängd kaniner på 60- eller 70-talet i sitt hem. Kaninerna kom lösa när nämnda herre avled och förökade sig och har därefter spridit sig från Huvudsta till bland annat Kungsholmen där Stockholm Stad skjuter av ca 1000 kaniner om året.

Ja, dem har jag sett.

De gick dock ut i tidningen med att överallt släpps tamkaniner fria när ungarna (oftast) tröttnat på dem..
Det är väl över lag ett stort problem med frisläppta tamdjur.. Vissa klarar sig lite längre än andra, men jag önskar att folk slutade släppa ut dem öht - och ang. katterna och ja, faktiskt också kaninerna, kastrera dem..

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild