Att skaffa boa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

151
10
pyton:
Om det nu är en bladrasboa jag får, är det en nackdel? Blir dom sjuka lättare eller mer aggresiva?

347
220
Newton:

pyton skrev:
Om det nu är en bladras boa jag får är det en nakdel ? Blir dom sjuka lättare lr mer aggresiva?

Det behöver inte alls vara så.

Jag har friska och trevliga individer. Det gäller att hitta en uppfödare som avlar på bra djur, som med alla djur man köper.
Det är indivuduellt hurvuvida en orm är 'aggressiv' eller lugn..
Jag ser ingen nackdel i att ha en blandrasboa, även om det tyvärr - faktiskt är väldigt vanligt att de är blandraser, folk har inte intresset och ormar (ungar) säljs oerhört billigt och således ofta hamnar hos spontanköpare och blir vandringpokaler..

Jag kommer börja skaffa lokalitetsbooer nu, och har bokat en.. Därimot tänkte jag inte sälja vidare mina blandisar.
Det är väl tyvärr så många gör, de skaffar först blandraser för att det är billigt och enkelt, sen kommer de på att det inte var så roligt. För min del spelar det ingen roll att de är blandrasbooer.. Jag tycker de är vackra att se på ändå.
Nackdelen är ju för dig - att du inte vet om du får en orm som har chans att bli åt det större håller, eller mindre hållet.

Men är det en speciell boa du vill ha så ser jag ingen anledning till att du ska vika dig och nöja dig med första bästa..

33
27
ReptileNerds:
I have never seen one type of boa be more or less agressive then another. Its very undvidual, but Boas are very populer because in genral they have a good temperment.

Juice Chelini
Reptile Nerds Skaraborg
www.reptilenerds.com

88
72
gebon:
Om man själv gillar boan ifråga, spelar det väl ingen roll om det är ett lokalitetsdjur eller inte? Är väl rätt poppis med lokalitetsdjur nu och de kostar mer, men det lär väl ändra sig när marknaden är full av dessa istället. Är ju en j-kligt trendkänslig hobby av någon outgrundlig anledning och många byter ju ut sina djur titt som tätt?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild