Att skaffa boa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

544
425
Gibblo:
pyton skrev:
Men vet du ingen affär som säljer frysta kaniner?

Jonas_ skrev:

Betydligt billigare att köpa av privata uppfödare än i zoobutiker, kolla med folk som håller på med köttkaniner. Annars om du ändå vill handla i butik är det bara be din lokala handlare att ta hem frysta kaniner, gör dom inte det så byter du butik :-) alla zoobutiker kan få hem kanin och marsvin som ormföda, men en del väljer att inte göra det pga av olika anledningar, okunskap och rädsla gissar jag. Men ska du köpa en boajuvenil så dröjer det många år innan du kan tänka på kanin som foder :-D 

Yes, min B.c.i är ca 1 år gammal och har nyligen börjat ta mindre råttor. Min tigerpyton började med kanin för några månader sedan och han är 2 år gammal och över 2 meter, så det lär dröja innan det är aktuellt för boan :)

347
220
Newton:
pyton skrev:
Vart kan man köpa frysta kaniner till ormmat ? Min lokala djuraffär ha bara råttor och möss!
Jag planerar för framtiden nu om det blir en boa så blir det en liten på 1m.

Mässor eller uppfödare är absolut bäst och billigast.
Men du vet väl att din boa inte kommer stanna på en meter? :)
Du var ju intresserad av red tail boa och de blir en bra bit över metern.. Det tar ju en stund men ändå.
Min största är över 150 och knappt två år gammal 

151
10
pyton:
Jo jag vet att dom kan bli över 3meter :)

88
72
gebon:
Hur ofta blir en boa oavsett om det är en renras eller den saliga mix av BCC & BCI som det kryllar av, över 3 meter? Det stora flertalet blir väl runt 2 meter med en och annan stor på 2,5-3 meter? Eller är jag helt ute och cyklar? Är det många här som har boor på över 3 meter? 

151
10
pyton:
Hur stor blir en boa constrictor imperator ?

88
72
gebon:
pyton skrev:

Ja, är den från Colombia så är den en av de mest storväxta boorna. En bra länk om du är intresserad av boa constrictor. 

www.boa-constrictors.com/en

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
pyton skrev:

Det beror på lokalitet, precis som med Boa.c.c :-)

151
10
pyton:
Men är inte imperator mindre än constrictor ?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
pyton skrev:
Men är inte imperator mindre än constrictor ?

Jo imperator blir mindre än constrictor, men storleken beror på vilket område dom kommer ifrån, lokalitet. 

Svenskt populärnamn på imperator är kejsarboa eller dvärgkungsboa

Constrictor är den så vanliga kungsboan

Jag själv använder sällan dom svenska artnamnen utan håller mig till dom mer korrekta vetenskapliga namnen, blir även enklare att veta exakt vad man menar med dom vetenskapliga namnen, då exempelvis kungsboa består av många olika lokaliteter, gäller nästan alla ormarter, med lokaliteter alltså :-) 

Jag personligen gillar lokalitetsdjur mycket mycket mycket mer än framtagna såkallade morfer. 

151
10
pyton:
Vilken variant säljer dom oftast i djuraffärer? Vilken imperator och cc
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild