Pris på Boa cc?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

347
220
Newton:
Sen trodde jag du hade givit upp om boa när du började prata om kungspyton i en annan tråd..?

33
27
ReptileNerds:
Newton skrev:

Det är för att de inte är renrasiga.
Köper du en renrasig är de dyrare, blandbooer = billiga

Yes of course... it depends on what your buying, a locality boa is about 2500- 6000kr   same goes if you have some other morph.   I just think its sad that the price of normals (blandras) is so low.   ball pythons,  corn snakes... its all the same.

supply and Demand =/

[/quote]

347
220
Newton:
ReptileNerds skrev:

Yes of course... it depends on what your buying, a locality boa is about 2500- 6000kr   same goes if you have some other morph.   I just think its sad that the price of normals (blandras) is so low.   ball pythons,  corn snakes... its all the same.

supply and Demand =/

[/quote]

Agreed. I like the normals (blandras), I have four.

Then, ofc I like the locality boa as well, I have one on the way (yey).

33
27
ReptileNerds:
Hellemar skrev:
Tjabba...

Lägger mig i med lite oviktig information...
imperator = kejsarens

Henke ?

BCC Boa Constrictor Contrictor = usually a larger boa (not always) there are Certain markingings and number of saddles  but  only paperwork can really prove you have a ren BCC boa.  Most boa are mixed I would say 80%

BCI  Boa Contrictior Imperator=  Boas which are usualla smaller ,  like a sonoran boa , most are also mixed as well so very hard to tell what you have unless you have a locality djur or paperwork.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:
ReptileNerds skrev:

BCC Boa Constrictor Contrictor = usually a larger boa (not always) there are Certain markingings and number of saddles  but  only paperwork can really prove you have a ren BCC boa.  Most boa are mixed I would say 80%

BCI  Boa Contrictior Imperator=  Boas which are usualla smaller ,  like a sonoran boa , most are also mixed as well so very hard to tell what you have unless you have a locality djur or paperwork.

Bcc Boa constrictor contrictor
Bci Boa contrictior imperator

:)  ;)

33
27
ReptileNerds:
Westman skrev:

Bcc Boa constrictor contrictor
Bci Boa contrictior imperator

:)  ;)

Thank you =) i know how reptile Nerds are so ....specifi

Boa Constrictor Constrictor...lol Once you type here you really cant correct what you say...lol have to be careful =)

18
9
LinusH:
Smiter in med en liten snabb fråga ang BC här; Är constrictor constrictor för stor för att hanteras på egen hand, och isf är det imperator som gäller? Har ingen erfarenhet av så stora ormar och är lite nyfiken då jag någon gång i framtiden kommer att införskaffa mig en BC.

544
425
Gibblo:
LinusH skrev:
Smiter in med en liten snabb fråga ang BC här; Är constrictor constrictor för stor för att hanteras på egen hand, och isf är det imperator som gäller? Har ingen erfarenhet av så stora ormar och är lite nyfiken då jag någon gång i framtiden kommer att införskaffa mig en BC.

Beror väl på hur stor individen är, men jag vet att man rekomenderas att vara 1 person per meter orm, när de är över 2 meter.

347
220
Newton:
LinusH skrev:

Du lär vara två till en vuxen hona.. Hanarna blir ju mindre, men klart de kan bli stora.
Min hona på 2 år är 1,5 m nu och funkar att hantera.. Men hon växer ju fortfarande. Det är ju starka ormar så hjälp lär man ha sen.

18
9
LinusH:
Tack för svaren! Ska nog ta mig till en mässa eller liknande och träffa en vuxen imperator för att få lite bättre perspektiv och se om jag klarar av det :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild