Hur stora råttor till pyton?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

jpson67 skrev:

Är du full eller har du problem med stavningen :)

Gicka av bara farten :) plus dyskektiker  ber om ursäkt för det. 

Mena så klart 

Finns det nå forskat och dokumenterat om det. 

Hoppas att det vart riktigt nu 

444
153
jpson67:
Har fått dom goda råden av duktiga herpare sen även hört kommentarer om det när jag sett på dokumentärer

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

jpson67 skrev:
Har fått dom goda råden av duktiga herpare sen även hört kommentarer om det när jag sett på dokumentärer

Ok

Har också hört det ett antal år nu. Men Aldrig set några konkreta bevis på att det är så.

Har haft en del djur och inte matat på nå speciellt vis, och har då inte märkt nå att den teorin skulle stämma.

Men nu kanske inte jag hör till dom duktiga herparna.

Bara en fundering jag har iaf  :)

120
62
neon:

jag talar av egen erfarenhet... av mina boaormar hade 3 st den ena åt mestadels marsvin kanin medans 2 av dom gick aldrig över på något annat än råtta så deras huvud var mycket slankare kan påpeka att det var en av vardera kön med...

Folk får mata hur dom vill men det är min erfarenhet!

Medlem i DHF
1083
777
Westman:
neon skrev:
jag talar av egen erfarenhet... av mina boaormar hade 3 st den ena åt mestadels marsvin kanin medans 2 av dom gick aldrig över på något annat än råtta så deras huvud var mycket slankare kan påpeka att det var en av vardera kön med...

Folk får mata hur dom vill men det är min erfarenhet!

Va det hanen eller honan som åt stort?

Skulle va intressant att göra ett expriment. 

120
62
neon:
Hade som sagt 2 hanar och en hona den ena hanen åt bara stort!

88
72
gebon:
Ormar växer ju snabbare/mer av stora byten jämfört med små byten, så det är väl inte så konstigt om deras huvuden blir större av större byten? Fast att två storleksmässigt likvärdiga ormar skulle ha stora skillnader på huvudstorlek, endast beroende på bytet? Skulle tro att även genetik och ålder spelar en stor roll, om så skulle vara fallet:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild