Hur stora råttor till pyton?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

88
72
gebon:
Jonas_ skrev:
Råttorna jag utfodrar ormar som i samma storlek som din väger mellan 200-350gram, en av mina irian jaya rutpytons ger jag även kaniner.  

Vet att rutor kan peta i sig förvånansvärt stora byten i förhållande till huvudstorlek, men kolla in det här klippet:)

www.youtube.com/watch?v=2jR3X-03nHg

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

gebon skrev:

Vet att rutor kan peta i sig förvånansvärt stora byten i förhållande till huvudstorlek, men kolla in det här klippet:)

www.youtube.com/watch?v=2jR3X-03nHg

Ja folk gör bäst i att koppla småhundar & hålla sina katter inomhus ;) 

Det kan i min mening vara bra att variera bytesstorleken mellan matningarna, ibland ge mindre och oftare och ibland större byten men mer sällan, variation över året är bara positivt, gäller även klimatet, en vintervila gör dom gott! :)

444
153
jpson67:
Sen är det ju bra för huvet att få lite större bytre ibland, så det växer i takt med resten av kroppen väl.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

jpson67 skrev:
Sen är det ju bra för huvet att få lite större bytre ibland, så det växer i takt med resten av kroppen väl.

Varför skulle det inte växa en då?

444
153
jpson67:
Westman skrev:

Varför skulle det inte växa en då?

Fårstår ej frågan

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

jpson67 skrev:

Fårstår ej frågan

Varför skulle inte huvudet växa en då 

120
62
neon:
Huvudet brukar bli lite större på ormen om den har fått endel större föda annars blir det ganska slangt!

444
153
jpson67:
Huvet behöver klara större byten, därför ger jag min stora byten in i mellan åt så huvet anpassar sig lättare

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

neon skrev:
Huvudet brukar bli lite större på ormen om den har fått endel större föda annars blir det ganska slangt!

Finns det nå forskat och dolumenterat om det ?

444
153
jpson67:
Westman skrev:

Finns det nå forskat och dolumenterat om det ?

Är du full eller har du problem med stavningen :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild