Köpa orm på postorder ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

151
10
pyton:
Jag är grymt impad av er som kan vänta på ett djur i flera år!! Det skulle jag aldrig kunna.

347
220
Newton:

pyton skrev:
Jag är grymt impad av er som kan vänta på ett djur i flera år!! Det skulle jag aldrig kunna.

Det gör man om man verkligen är intresserad.

Under tiden hinner man ju läsa på ännu mer, fixa terrarium till tipptopp och kanske lära känna andra som äger arten och kan få tips och råd som kanske inte står på skötselråden - saker folk kommit på i efterhand t.ex.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Att vänta på djur från en uppfödare är inget konstigt eller ovanligt :) Det gäller ju dom flesta djur & inte bara reptiler, vet många som bokar hundar exempelvis från kennel flera månader innan det är aktuellt att ta hem valpen, även hästar kan det vara lång väntetid på... Den som väntar på nåt gott ;) 

590
365
SweBoa:
Du behöver inte vänta flera år, fixa allt och håll koll. :) 

133
30
Avipt:
Jonas_ skrev:
Att vänta på djur från en uppfödare är inget konstigt eller ovanligt :) Det gäller ju dom flesta djur & inte bara reptiler, vet många som bokar hundar exempelvis från kennel flera månader innan det är aktuellt att ta hem valpen, även hästar kan det vara lång väntetid på... Den som väntar på nåt gott ;) 

Vi hade en valp bokad i 2 år :P

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Avipt skrev:

Vi hade en valp bokad i 2 år :P

Ja du ser! Inte bara reptilfolket som är galna ;) 

1244
472
leedragon:
vänta några år och se vilken djur du fortfaraqnde vill ha, då är det säkrare att du behåller den djuren alla år den lär leva, undertiden läs på så mycket du kan om den arten

151
10
pyton:
Får man ha ormar i lådor som dom har i USA här i Sverige? Ormarna ser ju ut att må bra iaf

239
197
Danpss:
pyton skrev:
Får man ha ormar i lådor som dom har i usa här swe? Ormarna ser ju ut att må bra iaf

Följer dem bara L80 så är det inga problem. L80 är en tabell som jordbruksverket har tagit med minsta lagliga mått till olika djur.

239
197
Danpss:
pyton skrev:

Jag väntade 15 år innan jag hade möjligheten att skaffa min kragagam, tålamod hör till i denna hobbyn :) och du måste även tänka på att i vissa komuner måste man ha tillstånd för ormar i tätbebyggt område. Och som någon sagt.... försök hälsa på någon som har arterna du är intresserad av och se hur dem är i riktiga livet. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild