Köpa orm på postorder ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

151
10
pyton:
Ok jag ber om ursäkt för mina inlägg ! Jag ska läsa på ordentligt innan jag skaffar nåt djur!
Men jag hoppas att jag kan fortsätta ställa frågor här på forumet?

151
10
pyton:
Vad behöver en boa förutom varren värme och ljus i terrariet? Nångren och sten att klätra på förstår jag ju men är det nått annat?

Jag vill helst ha en tigerpyton men det får jag inte tag på så det får bli en boa istället.

51
60
LillNaisarn:

pyton skrev:
Ok jag ber om ursäkt för mina inlägg ! Jag ska läsa på ordentligt innan jag skaffar nåt djur!
Men jag hoppas att jag kan fortsätta ställa frågor här på forumet?

pyton skrev:
Vad behöver en boa förutom varren värme och ljus i terrariet? Nångren och sten att klätra på förstår jag ju men är det nått annat?

Jag vill helst ha en tigerpyton men det får jag inte tag på så det får bli en boa istället.

Räckte inte ditt tålamod mer än 17 minuter?

Som jag påpekat förut och andra har påpekat : LÄS PÅ FÖRST! Återkom sen om du skulle ha några tankar och funderingar, om du hade tagit dig tiden att börja med att läsa skötselråden som finns här på sidan så finns det för både Tiger och BC. Dom täcker det mesta av det som behövs vetas, och känner du att det inte besvarar frågorna så finns det alltid google.

Du tycks ändra dig rätt fort i vad du vill ha och inte vill ha.

Sen som jag även påpekade - Har du inte tid att vänta på att rätt orm dyker upp, är ditt intresse nog stort?
För mig känns det mera som "Tar första bästa tillgängliga".  Jag fick själv vänta 2år innan jag fick hem mina, var det värt det? JA! Då hade jag god tid att läsa på och förbereda terrarium och få allt att fungera som det ska färdigt tills det blev dags.

Sen så blir jag även nyfiken, varför vill du ha en tiger? Har du någon som kan hjälpa dig att hantera den när den blir större? För det är inte precis någon orm som du hanterar själv hur du vill.

151
10
pyton:
Jag vill ha en tiger eftersom dom är så finttecknade och att dom blir stora.men jag får väl läsapå lite mer innsn jag bestämmer mig.

347
220
Newton:
pyton skrev:
Jag vill ha en tiger eftersom dom är så finttecknade och att dom blir stora.men jag får väl läsapå lite mer innsn jag bestämmer mig.

Tilläggas bör att den som är din hjälp vid hanteringen också ska vara kunnig inom reptil och hantering.. 

Läs på och ta dig tid.
Idag var jag och beställde ett nytt djur.
Jag vet inte om jag kommer behöva vänta en vecka eller 3-4 månader.. kanske ännu längre. Är man inte beredd på att vänta är det redan där helt klart fel val av djur..

151
10
pyton:
3-4månader? Du måste ha grymt tålamod :).
Vad har du beställt?

347
220
Newton:
pyton skrev:
Vad har du beställt?

Vill man verkligen ha ett djur så väntar man. Inte hoppar fram och tillbaka och tar första bästa som man kommer åt..En mjölkgroda (Trachycephalus resinifictrix)

38
59
Reptileguy:

Newton skrev:

Vill man verkligen ha ett djur så väntar man. Inte hoppar fram och tillbaka och tar första bästa som man kommer åt..En mjölkgroda (Trachycephalus resinifictrix)

Allt gott till den som väntar! :) Att vänta på djur är ju ingen konstig eller ovanlig sak Pyton. Jag som uppfödare har haft folk som som hört av sig och letar efter en speciell orm men som glatt väntat ett år innan jag fick några såna ungar. Så bestäm dig för vad för art du vill ha, läs på, fråga dig själv om du verkligen kan sköta den och ge den allt den behöver och sen börjar du leta med STORT tålamod.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

pyton skrev:
Vad har du beställt?

3-4 månader var inte så länge :) Jag har själv väntat flera år ibland på rätt orm från någon uppfödare, samma sak med dom pytonormar jag föder upp, inte ovanligt att folk bokar djur 1år före själva parningen :) Vill man verkligen ha någonting speciellt är det värt att vänta på! 

Tror jag läste på om Blodpytons 10-12 år innan jag hittade individer som var värda att köpa, har nu haft arten i 13år så visst var det en art värd att vänta på :) 

347
220
Newton:
Jonas_ skrev:

3-4 månader var inte så länge :) Jag har själv väntat flera år ibland på rätt orm från någon uppfödare, samma sak med dom pytonormar jag föder upp, inte ovanligt att folk bokar djur 1år före själva parningen :) Vill man verkligen ha någonting speciellt är det värt att vänta på! 

Tror jag läste på om Blodpytons 10-12 år innan jag hittade individer som var värda att köpa, har nu haft arten i 13år så visst var det en art värd att vänta på :) 

Haha nää, väntade 3 år innan jag bestämde mig för min första reptil, en panterkameleont :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild