Köpa orm på postorder ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

348
310
panterophis:

pyton skrev:
Vab menas med olika lokaliteter?

Det har du redan fått svar på i den här tråden...

151
10
pyton:
Fast när man köper en boa i butik så får man ju köpa den varianr dom tarhem!

348
310
panterophis:
pyton skrev:
Fast när man köper en boa i butik så får man ju köpa den varianr dom tarhem!

Då fixar man via privatpersoner så kommer man billigare undan och får det man vill ha

151
10
pyton:
Men om det inte finns nån som ska sälja sin leguan då? Man vill ju inte vänta länge på att fåtqg på en! Då hinner man ändra sig och köper nåt annat istället.jag ids inte vänta iaf!

230
185
Humi:
pyton skrev:
Men om det inte finns nån som ska sälja sin leguan då? Man vill ju inte vänta länge på att fåtqg på en! Då hinner man ändra sig och köper nåt annat istället.jag ids inte vänta iaf!

Håll i hästarna nu! Du borde kanske ta och sätta dig och tänka efter rejält vad det är du säger. 
För att vara brutalt ärlig så bör du inte köpa ett djur inom dom närmsta veckorna eller månaderna.
Lär igenom hela tråden igen så hänger du förhoppningsvis med på vad alla pratar om.

347
220
Newton:

pyton skrev:

Har du ett äkta, genuint intresse för en reptil så väntar man. Man läser på, man lär sig och man tar sig tid.
Om du säger sådär låter det absolut som om du inte ska ha något djur alls - Då kan du ju lika bra tröttna fort när du fått hem den. Vi behöver inte fler vandringspokaler - som många leguaner blir.

Du ställer simlpa frågor, som du lätt borde ha läst dig till om du lagt ner lite arbete.
Du har ingen koll på grundläggande saker och ifrågasätter när du får svar.

Har svårt att ta dig seriöst, och det känner jag mer och mer.
Hoppas du verkligen tänker efter för det där bådar inte gott för eventuella framtida djur i din ägo.

51
60
LillNaisarn:
Nu vet jag inte om du är seriös eller om du är ett troll, men mitt första intryck är att en sån som du ska definitivt inte ha djur öht. Du verkar inte ha det minsta genuina intresset för reptiler öht, utan verkar mer "Jag vill ha för att ha" eller "häääääääääftig öööödla!".

Läs på ordentligt och ta dig en funderare, är det inte värt att läsa på? Då är det inte värt att skaffa en.
Är det inte heller värt att vänta på att rätt djur dyker upp? Då är det inte värt att att skaffa någon öht.
Känns mest som att du blir som flertalet man ser som skaffar lessnar efter någon vecka/månad och säljer för att köpa något nytt och hålla på så.

88
72
gebon:
Newton skrev:

En boa c vadå?

Imperator och constrictor är de vanligaste, men sen finns det ju olika lokaliteter inom bcc och bci..

Japp, finns ju några stycken:)

www.ssnakess.com/forums/boa-constrictor/87248-boa-constrictor-identification.html

429
254
JACLAR123:
Början av veckan ville du ha en tigerpyton, därefter en B.C någon dag efter men du visste inte vad lokalitet betyder eller huvudtaget vad som var skillnaden. Det skulle bara vara en orm helt enkelt. Tillslut vill du skaffa en leguan för att det skulle dröja längre tid innan du skulle få en orm. Mina misstankar är att du valde leguanen för den är stor och skulle vara "tam" och dessutom för att du skulle kunna hinna ändra dig till ett annan reptil istället. Du ville dessutom ha leguanen på axeln och att du inte ville ha ödlan i terrariet för att det inte skulle vara uttråkande att bara glo på leguanen i terrariet. 

Ju ju mer du skriver ju fler bevis har jag, att du inte är lämplig att skaffa en reptiler eller något djur huvudtaget. Du verkar inte intresserad utan du vill skaffa ett husdjur för att ha. 

Det ända förslaget jag har som husdjur till dig, efter du har skrivit allt det här på forumet är dammråttor. De kan du skaffa fort eftersom du har bråttom med ett djur och du kan bli av med djuret  lika snabbt som du skaffa det. Lycka till!

343
119
Salig:
Jag kan bara hålla med, jag tycker tyvärr att du ska ta dig en rejäl funderare om du verkligen ska ha en orm pyton... Du verkar vara hysterisk om att få en orm så snart som möjligt. Innan jag skaffar några djur tar jag mig månader på att skaffa så bra kunskap som möjligt om djuret, och eventuella alternativ, innan jag ens beslutar mig för om jag ens vill ha arten/djuret. Hade du gjort detta hade du nog stött på den mesta informationen som du fått i tråden. Det handlar i detta fallet inte om att vilja ha... utan mer bör ha. Och jag håller med de andra om att du inte verkar vara lämpad att ha djur.

Jag säger detta i all välmening, för både din och djurets skull. Det är inte rättvist för någon om du skaffar en orm som du inte har kunskapen att ta hand om, och som du förmodligen kommer att tröttna på efter ett tag. Djur är inte "slit och släng", utan kommer att vara i din ägo i minst 10 år om du sköter de rätt. 

Det är inget att skämmas för att ställa frågor på forumet, det är trots allt det forumet är till för. Men denna tråd är full med varningssignaler och jag ber dig att tänka efter ordentligt, ta dig rejält med tid att läsa på, och prata med människor med mer erfarenhet innan du ens går i tankarna på att köpa.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild